کد خبر: ۷۵۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۳

بعید است خبر صادرات برنج به ترکیه صحت داشته باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که همچنان مقامات وزارت بازرگانی درباره خبر صادارت برنج به ترکیه سکوت اختیار کرده‌اند یک نماینده مجلس و دبیر انجمن برنج ایران در گفتگوهایی با خبرنگار اقتصادی آفتاب درباره احتمال صحت این خبر تردید کردند.

مهندس  جمیل علیزاده شایق دبیر کل  انجمن برنج ایران در این رابطه گفت : «در حال حاضر موجودی برنج ایران بیش از نیاز است ولی به دلیل شرایط پیچیده‌ای که در عرضه برنج پیش آمده است،‌متاسفانه شاهد افزایش قیمت شده‌ایم. لذا بعید می‌دانم مسئولان وزارت بازرگانی بر این پیچیدگی بیفزایند بلکه احتمال می‌دهم آنها به زودی درباره آن موضع گرفته و خبر منتشره را تکذیب نمایند».

در همین رابطه جعفرقلی راهب نماینده مردم تنکابن و رامسر نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب خاطرنشان کرد: « در مورد صحت اصل این خبر در تردید هستم و بیشتر به نظرم جوسازی می‌رسد تا یک خبر و امیدوارم مسئولین ذیربط هرچه سریعتر درباره آن موضع گیری کنند، چرا که تا به حال نیز این‌گونه خبرهای کذب عامل اصلی گران شدن برنج بوده است. مثلاً احتمالاً شما شنیده‌اید که از ماهها پیش گفته‌اند خشکسالی خواهیم داشت اما این واقعیت ندارد. آب اصلی مورد نیاز برنج در نیمه دوم خرداد لازم است که برای آن موقع نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است و شاید کمتر از 10٪ از نشاهای برنج به بار ننشینند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین