کد خبر: ۷۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵

جامعه اسلامی مهندسین حزب فراگیر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر مقدم مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین گفت: «در جلسه پیش‌کنگره امروز (جمعه) ، بحث تغییر اساسنامه و مرامنامه و تبدیل شدن جامعه اسلامی مهندسین به حزب فراگیر و نقد منصفانه مسائل کشور در قالب بیانیه کنگره هشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت». 

مقدم در گفتگویی با خبرنگار سیاسی آفتاب در مورد جلسه پیش کنگره جامعه اسلامی مهندسین، گفت: «در این جلسه مهندس باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین سخنران افتتاحیه بودند و سپس داود دانش‌جعفری وزیر سابق اقتصاد و امور دارایی سخنران ویژه جلسه بودند و آقای ناظمی اردکانی به عنوان مسئول کمیته راهبردی این تشکل در مورد پیش‌نویس چشم‌انداز 20 ساله جامعه اسلامی مهندسین سخنرانی کردند».

مقدم با اشاره به تشکیل 4 کمیته در جامعه اسلامی مهندسین در جلسه امروز کنگره گفت: «در جلسه پیش کنگره کمیته تغییراساسنامه به ریاست مهندس باهنر تشکیل شد و کمیته تشکیلات به ریاست مهندس امیری و کمیته تعیین خط ‌مشی دو سالانه جامعه اسلامی مهندسین به ریاست‌ مهندس فولادگر و کمیته بیانیه به ریاست‌ مهندس ملایری تشکیل شد».

وی ادامه داد: «همچنین در جلسه امروز کار گروه مشترکی با شورای مرکزی استان‌های جامعه اسلامی مهندسین تشکیل شد در آن مسائلی که در دستور کار کنگره هشتم این تشکل است از جمله تغییر اساسنامه و مرامنامه و نحوه تبدیل شدن به حزب فراگیر دیگر مسائل از جمله صدور بیانیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

وی در مورد خط‌مشی‌های اصلی بیانیه کنگره هشتم که درجلسه امروز مورد بحث واقع شده است، گفت: «در بیانیه کنگره هشتم قرار است در ارتباط با مسائل مهم کشور و مسائل جهانی و تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین اظهارنظر شود».

مقدم سپس افزود: «در رابطه با مسائل مهم کشور بنا را بر نقد منصفانه خواهیم گذاشت و در مورد مسائل جهانی به جایگاه ایران در دنیا و مسائل مرتبط با پرونده هسته‌ای خواهیم پرداخت و در ارتباط با تشکیلات جامعه اسلامی و مهندسین با نگاه به آینده بر اساس سند چشم انداز بیست‌ساله این تشکل اظهارنظر خواهیم کرد».

وی ادامه داد: «با توجه به اینکه امسال، ‌سال نوآوری و شکوفایی است درسرفصل بیانیه به نوآوری و شکوفایی پرداخته می‌شود و از آنجا که در آستانه دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم و از طرفی نمی‌خواهیم وارد طرح زودهنگام بحث ریاست‌‌جمهوری شویم لذا در مورد بعضی مسائل به آن می‌پردازیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین