کد خبر: ۷۵۰۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
تبلیغات

آیا سفر با این شرایط اقتصادی امکان‌پذیر است؟

همه ما هر کدام به نوعی با بحران اقتصادی فعلی در ایران مواجه هستیم. متاسفانه وضعیت اقتصادی رابطه مستقیمی در میزان نارضایتی ما از زندگی دارد. اما هر بحرانی، دارای راه‌هایی است که هرچند راه حل محسوب نمی‌شوند، ولی در تقویت روحیه ما بسیار موثر است. سفر کردن یکی از راه‌های بهبود شرایط روحی و جسمی است که خوشبختانه هنوز در ایران امکان پذیر است.
آیا سفر با این شرایط اقتصادی امکان‌پذیر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

شاید برای خیلی از ما سفر کردن برابر با صرف هزینه زیاد برای خوش‌گذرانی باشد. اما واقعیت این است که همچنان می‌توان سفر‌های داخلی را با هزینه کم و کیفیتی مناسب به انجام رساند. صنعت گردشگری داخلی در سال‌های اخیر رونق بسیار داشته و بستر مناسب برای مسافرت طبقات اقتصادی مختلف فراهم شده است. تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی، هاستل‌های ارزان و زیبا، هتل آپارتمان‌های با کیفیت و مسافرخانه‌هایی با امکانات رفاهی مناسب در مناطق مختلف ایران، موجب تنوع قیمتی بسیار زیادی برای انواع سفر شده است. هزینه سفر‌های داخلی بر اساس مقصد سفر، نوع وسیله نقلیه، امکانات اقامتگاه و ... تخمین زده می‌شود.

امروزه با کمک سایت‌های تخصصی گردشگری که جاباما معتبرترین آنهاست، به آسانی می‌توانید مقصد مناسبی را برای سفر ارزان انتخاب کرده و اقامتگاهی با کمترین هزینه را رزرو اینترنتی کنید. کافی است در این سایت حساب کاربری ایجاد کنید تا در جریان تخفیف اقامتگاه‌های مختلف ایران قرار گرفته و با انتخاب زمان مناسب برای سفر ارزان، نسبت به رزرو اقامتگاه خود اقدام کنید.

تردد مسافران بعضی از مقصد‌های گردشگری در بعضی از ماه‌های سال کاهش می‌یابد. در این مواقع هم بلیط‌ها ارزان می‌شوند و هم اقامتگاه‌ها تخفیفی در قیمت همیشگی خود لحاظ می‌کنند. با توجه به اینکه در این پلتفرم برای رزرو و اجاره اقامتگاه تنوع قیمتی بالایی وجود دارد، هتل درجه دو و سه، هتل آپارتمان، مجتمع اقامتی، ویلا اجاره‌ای، آپارتمان مبله، هاستل، مسافرخانه و بوم گردی انواع اقامتگاه‌هایی هستند که در میان آن‌ها می‌توانید محل اقامتی ارزان بیابید.

سایت و اپلیکیشن جاباما دارای فیلتر‌هایی هستند که کاربران با استفاده از آن‌ها خیلی راحت می‌توانند به فهرست انواع اقامتگاه ارزان در مناطق مختلف ایران دسترسی پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین فیلتر‌های برای رزرو و اجاره اقامتگاه ارزان، گزینه قیمت برای هر شب است. با استفاده از این فیلتر، بازه قیمتی مد نظرتان را تعیین کرده و فهرستی با اجاره حدود قیمتی مورد نظر شما در اختیارتان قرار می‌گیرد.

عوامل موثر در برنامه ریزی سفر ارزان

برای اینکه بتوانید سفری ارزان را داشته باشید، بهتر است نکاتی را در برنامه ریزی سفر خود لحاظ کنید. چند عامل که در کیفیت سفر ارزان شما تاثیر دارند عبارتند از:

انتخاب مقصدی نزدیک به مبدا

یکی از مهم‌ترین عواملی که برای داشتن سفری ارزان باید به آن توجه کنید، انتخاب مقصدی است که بتوانید با صرف هزینه و زمان کم به آن برسید. از جمله مقصد‌های گردشگری ارزان می‌توان به مناطق شمالی کشور اشاره کرد.

از آنجا که شمال ایران منطقه جغرافیایی است که در تمام فصل‌های سال هوای خوبی دارد، از مقصد‌های مهم گردشگری ارزان به شمار می‌آید. چرا که در گوشه گوشه سرزمین‌های شمالی انواع اقامتگاه برای اقامت انواع مسافر بنا شده است. به دلیل تنوع بالا در این زمینه، به عنوان مثال برای اجاره ویلا انزلی حتما لازم نیست مبلغ بالایی دا در نظر داشته باشید. کافی است این مقصد‌ها را جستجو کنید و با تعیین بازه قیمتی مورد نظر خودتان، مناسب‌ترین ویلا را برای اقامتی ارزان رزرو کنید.

آیا سفر با این شرایط اقتصادی امکان‌پذیر است؟

انعطاف پذیری در مورد زمان سفر

افرادی که بنا به وضعیت سخت اقتصادی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند هزینه هنگفتی را برای سفری چند روزه در نظر بگیرند، باید بتوانند مناسب‌ترین زمان را برای داشتن سفری ارزان انتخاب کنند. اگر در مورد تعیین زمان سفر منعطف باشید، هم می‌توانید بلیط ارزان بخرید و هم اقامتگاهی با هزینه کم را بیابید.

بررسی همه اقامتگاه‌های ارزان

به منظور یافتن مناسب‌ترین محل اقامت برای سفری ارزان، بعد از تعیین بازه قیمتی در سایت یا اپلیکیشن جاباما، گزینه‌های پیشنهادی را به دقت بررسی کنید و امکانات آن‌ها را به تناسب قیمتی که برای اجاره دارند، با هم مقایسه کنید. اگر حوصله به خرج دهید با کمک بهترین اقامتگاه ارزان را بدون احتمال کنسلی از سمت میزبان، رزرو قطعی می‌کنید. به طور مثال برای اجاره ویلا نمک آبرود لازم نیست زیاد هزینه کنید.

داشتن سفری با گروه دوستی یا خانوادگی

در سفر‌های گروهی هزینه‌های سفر به اصطلاح سرشکن می‌شوند. سفر‌های دنگی در هر زمینه باعث کاهش هزینه سفر می‌شوند. مثلا اگر بخواهید در یکی از شهر‌های شمالی ویلایی اجاره کنید و به صورت گروهی در آن اقامت داشته باشید، هزینه سفر از آنچه تصور می‌کنید بسیار کمتر خواهد شد.

آیا سفر با این شرایط اقتصادی امکان‌پذیر است؟

شناختن جاذبه‌های گردشگری ارزان در مقصد

بهتر است قبل از اقدام به سفر ارزانی که پیش رو دارید، برنامه ریزی دقیقی برای سفر داشته باشید. یکی از کار‌هایی که در این برنامه ریزی لازم است انجام دهید، تهیه فهرستی از جاذبه‌های گردشگری ارزان در مقصدی است که انتخاب کرده‌اید. با این کار از انرژی و زمان خود در سفر بیشترین بهره را می‌برید.

انتخاب نوع وسیله نقلیه مناسب برای سفری ارزان

برای سفر به مناطق مختلف ایران، وسیله‌های نقلیه مختلفی وجود دارد. هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی وسایل نقلیه‌ای هستند که برای رسیدن به مقصد می‌توانید هر کدام را که به ارزان تمام شدن سفر کمک می‌کنند، انتخاب کنید. به عنوان مثال برای سفر به مناطق دوردست، شاید تهیه بلیط قطار یا اتوبوس نسبت به هواپیما ارزان‌تر باشد. برای سفر‌های نزدیک نیز معمولا انتخاب گزینه خودرو شخصی منجر به انجام سفری ارزان می‌شود. با این وجود، قبل از انتخاب نوع وسیله نقلیه تمام گزینه‌ها را بررسی کنید و مقرون به صرفه‌ترین گزینه را برای سفر ارزان خود در نظر بگیرید.

در صورتی که مقصد سفر شما شهر زیبای رامسر است پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه https://www.jabama.com/city-ramsar بزنید یا فهرستی از اقامتگاه‌های متنوع این شهر را ببینید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین