کد خبر: ۷۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶
پس از سه روز درگیری؛

افزایش تنش‌ها در لبنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از بدست گرفتن کنترل غرب بیروت توسط حزب‌ا...، تنش‌ها در لبنان، روز شنبه افزایش یافت. سه روز درگیری میان مخالفان دولت سینیوره ، نگرانی آغاز جنگی داخلی را افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در خشونت‌هایی که از  چهارشنبه آغاز شده است حداقل 16 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند. درخواست‌های بین‌المللی برای توقف سریع خشونت‌ها رو به افزایش است. وزرای خارجه کشورهای عربی در ارتباط با بحران‌ لبنان نشستی اضطراری تشکیل خواهند داد.

گفتنی است «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه آمریکا نیز با «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل و وزرای خارجه فرانسه و عربستان سعودی دیداری داشته است. 

تحلیلگران معتقدند با ادامه این روند خشونت‌ها به خارج از مرز لبنان کشیده خواهد شد. نیروهای حزب‌ا... روز جمعه با شلیک گلوله پیروزی خود را جشن گرفتند. در عین حال ارتش و پلیس وارد مناطق تحت کنترل حزب‌ا... شدند. روز گذشته 5 نفر  در سیدون کشته شدند. 

اتباع خارجی از مرز زمینی سوریه، لبنان را ترک کرده و  فرودگاه بیروت و بزرگراهای اصلی بسته شده است. حزب‌ا... تاکید کرده بسته بودن جاده‌ها تا زمانی که دولت خواسته‌های این جنبش مبنی بر پس گرفتن مصوبات اخیر دولت را نپذیرد به حال خود باقی خواهد ماند.

«میشل عون» رهبر حزب مسیحیان لبنان از پیروزی جمعه حزب‌ا... حمایت کرد و آن را پیروزی برای لبنان خواند. در عین حال «احمد فتوا»  وزیر ورزش اعلام کرد دولت از جایگاه خود عقب‌نشینی نمی کند.

درعین حال خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «اتحادیه اروپا از دولت قانونی فواد سینیوره نخست وزیر لبنان حمایت کرده و خواستار گفتگو میان طرفین درگیری است». 

دولت فرانسه نيز حمايت خود را از دولت سنيوره اعلام كرد سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام كرد كه اين كشور با نگرانی تحولات اخير لبنان را دنبال می‌كند و خواستار احترام همه طرف‌های درگير به نهادهای قانونی و در راس آن دولت و ارتش لبنان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۱
0
0
کشورهای اسلامی باید بدانند که تنها گذاشتن حزب الله و حمایت نکردن از آن به منزله ایجاد اسراییلی دیگر در لبنان است.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۲
0
0
درودبر حزب الله لبنان و نصرالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین