کد خبر: ۷۵۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

امام جمعه قزوین: مذاکره امروز برای مواخذه و دفع شرّ آمریکاست

امام جمعه قزوین گفت: عزیزانی که امروز برای مذاکره می‌روند، به عنوان یک فرد انقلابی و معتقد به قرآن برای مذاکره می‌روند و اگر هم حرف از مذاکره با آمریکاست، در واقع مواخذه آمریکاست و این به معنای امتیاز دادن به آمریکا نیست بلکه برای دفع شر آن‌هاست و فرصت ایجاد کردن برای آن کشور نیست.
امام جمعه قزوین: مذاکره امروز برای مواخذه و دفع شرّ آمریکاست
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز هشتم بهمن ۱۴۰۰ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام باقر(ع) اظهار کرد: در آستانه سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی قرار داریم که بعد از سالیان تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه به میهن بازگشتند و مردم به شدت منتظر باگشت ایشان بودند و البته باور کردنی نبود در آن دوران ظلم و خفقان شاهنشاهی به این مرحله برسیم.

وی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) را از میان ما بردند، به آن آگاهی نرسیده بودیم و پس از آن جامعه دریافت که چه گوهری از میان ما رفته و تبعید شده است و پس از آن بود که قیام کردند، عزیزانی در زندان‌ها شکنجه شده و به شهادت رسیدند، تظاهرات خیابانی شکل گرفت که خون‌ها ریخته شد، و پس از آن کم کم موانع برداشته شد و امامی که غریبانه تبعید شده بودند هنگام بازگشت با استقبال جمعیت انبوه مردم از سراسر کشور مواجه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب درونی این ملت موجب شد تا این انقلاب پیدا شود و در واقع قبل از وقوع انقلاب اسلامی، مردم از درون متحول، خدایی و معنوی شده بودند، امام سپس فرمودند همان انقلاب درونی و شناخت اسلام و توجه این مردم به خدای تبارک و تعالی موجب شد انقلاب پیروز شود و ما باید انقلاب را از انقلاب درونی مردم جستجو کنیم.

وی اظهار کرد: دشمن هرچه می‌تواند ما را در فشار قرار می‌دهد که نتوانیم کار کنیم، ارز وارد کنیم، کالاهایمان را به فروش برسانیم، نفت بفروشیم و همه شیطنت‌ها را می‌کند که ما در فقر باشیم و روی فقرمان هم مانور می‌دهد که بگوید مسئولان کشور بی‌لیاقت هستند.

امام جمعه قزوین افزود: مسئولان فقر و گرفتاری مردم را می‌دانند، گرانی را می‌فهمند و همه همت خود را گذاشته‌اند تا مشکلات جامعه حل شود و ما هم خواهش می‌کنیم که به حل مشکلات مردم، سرعت بدهند، مخصوصاً در امر معیشت مردم خواهش می‌کنیم با جدیت و تلاش مضاعف کار کنند و اعتقاد داریم این مسئولان با عقیده کارشان را پیش می‌برند و برایشان دعا می‌کنیم تا فعالیت‌هایشان برای مردم گشایشی ایجاد کند.

وی بیان کرد: سه ماه داریم که خیلی مهم است، کسانی که کشاورزی می‌کنند فروردین، اردیبهشت و خرداد برایشان خیلی مهم است و عین این سه ماه مهم کشاورزی ما سه ماه خودسازی داریم که رجب، شعبان و رمضان است و در بین این سه ماه نیز رجب و شعبان ما را آماده می‌کنند برای ماه مبارک رمضان و اگر ما رجب و شعبان را درک نکنیم، نمی‌توانیم ماه رمضان را به خوبی درک کنیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: برخی لیله‌الرغائب را شب آرزوها می‌گویند، در اسلام آرزومندی چیز خوبی نیست و اگر قرار بود بگویند شب آرزوها، لیله الآمال می‌گفتند که به معنای شب آرزوهاست. لیله‌الرغائب از رغبت و مرغوب می‌آید یعنی شبی که مردم از خدا آن چیزی که مرغوب است را می‌خواهند و مرغوب‌ترین موضوعات نزد خدا، رسالت پیغمبر، ولایت امیرالمؤمنین، قرآن، دعا و معرفت توحیدی است و اینها را باید از خدا بخواهیم.

وی تاکید کرد: عزیزانی که امروز برای مذاکره می‌روند، به عنوان یک فرد انقلابی و معتقد به قرآن برای مذاکره می‌روند و اگر هم حرف از مذاکره با آمریکاست، درواقع مواخذه آمریکاست و این به معنای امتیاز دادن به آمریکا نیست بلکه برای دفع شر آن‌هاست نه فرصت ایجاد کردن برای آن کشور است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات جلب منفعت را از دشمنان امید نداریم چرا که خدا فرموده اینها نمی‌گذارند و نمی‌خواهند به شما خیری برسد، ما نیز قبول داریم از اروپا و آمریکا خیری به ما نمی‌رسد و ما می‌رویم تا آن‌ها را مواخذه کنیم، بهانه‌ها را سلب کرده و به مردم دنیا با آن تریبون حرفمان را بزنیم و ظلم و جنایت استکبار جهانی را به مردم دنیا برسانیم و نباید در خصوص این مذاکرات قضاوت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: اگر امروز در خصوص مذاکره این‌ گونه سخن می‌گوییم و قبلاً چیز دیگری، به خاطر تغییر شرایط است و در فرصت مناسبت در این خصوص تحلیلی سخن خواهم گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین