کد خبر: ۷۵۰۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

فعال اصولگرا: اگر مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشا باشد، باید از آن استقبال کرد

یک فعال سیاسی اصولگرا ابراز عقیده کرد: اگر منافع ملی در گرو مذاکره با هر کشوری باشد، طبیعتا مانند تمامی کشورهای دیگر، باید منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح داد و طبیعتا اگر مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشا باشد، باید از آن استقبال کرد.
فعال اصولگرا: اگر مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشا باشد، باید از آن استقبال کرد
آفتاب‌‌نیوز :

جواد آرین‌منش در ارزیابی خود از گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور، با اشاره به سخنان وی در خصوص لزوم گسترش روابط با همسایگان، اظهار کرد: قدرتمندترین همسایه ما روسیه است و سخن از قرارداد ۲۰ ساله با این کشور یا قرداد ۲۵ ساله با چین، حتما می‌تواند در ایجاد موازنه با غرب موثر باشد و مانع از این شود که سیاست خارجی ما وابسته به غرب باشد، البته مشروط به اینکه گسترش روابط با همسایگان، باعث وابستگی ما به شرق نشود.

وی ادامه داد: توسعه روابط با همسایگان امری کاملا مطلوب است و این مسئله می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند، اما باید در نظر داشت با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، بسیاری از کشورهای همسایه ما نیز به دلیل تاثیرپذیری از آمریکا و عدم دارا بودن استقلال سیاسی، از توسعه روابط خود با ما امتناع می‌کنند، لذا تلاش برای لغو تحریم‌ها نیز ضروری است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص بحث مذاکره مستقیم با آمریکا و با اشاره به این جمله رئیس جمهور که در صورت آمادگی طرف مقابل برای لغو تحریم‌ها، جا برای توافق وجود دارد، گفت: بحث ضرورت مذاکره مستقیم با آمریکا از سال‌های دور مطرح بوده و مخالفین و موافقین جدی هم داشته است، اما من معتقدم که اگر منافع ملی در گرو مذاکره با هر کشوری باشد، طبیعتا مانند تمامی کشورهای دیگر، باید منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح داد و طبیعتا اگر مذاکره مستقیم با آمریکا راهگشا باشد، باید از آن استقبال کرد.

آرین‌منش با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور در خصوص وجود هماهنگی در بین اعضای تیم اقتصادی دولت، بیان کرد: سفره مردم، مهم‌ترین شاخص برای ارزیابی میزان موفقیت دولت در موضوع اقتصاد است. به نظر نمی‌رسد در این حدود ۶ماهی که از عمر دولت گذشته است، گشایشی در اقتصاد کشور رخ داده باشد؛ چراکه همچنان قیمت‌ها سیر صعوی دارند، نرخ تورم بالاست، قدرت خرید مردم بسیار افت کرده است و ارزش پول ملی هم در پایین‌ترین سطح قرار دارد. بنابراین اگر تیم اقتصادی دولت موفق باشد، ما باید آثار آن را در جامعه ببینیم، در حالی‌که هنوز چنین موفقیت‌هایی برای مردم مشهود نیست.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به تاکید دولت بر لزوم حذف ارز ترجیحی، عنوان کرد: در صورتی که پیش‌بینی‌های لازم برای جبران اثرات تورمی ناشی از حذف ارز ترجیحی صورت نگیرد، قطعا این کار برای جامعه بحران‌آفرین خواهد بود و یک ابر تورمی را به دنبال خواهد داشت. اگر یارانه اقلامی مانند نهاده‌های کشاورزی قطع شود، قطعا روی قیمت تمامی کالاهای مصرفی مردم تاثیرگذار خواهد بود. لذا در عین حال که همه تایید می‌کنند دونرخی بودن و چندنرخی بودن ارز باعث فساد و رانت می‌شود، اما حذف بدون تدبیر ارز ترجیحی هم به همان میزان می‌تواند برای جامعه خطرآفرین باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین