کد خبر: ۷۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

پنس: از تابستان تا حالا با ترامپ حرف نزده‌ام

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش، فاش کرد که از تابستان گذشته تا کنون با این رئیس جمهور سابق آمریکا صحبت نکرده و تاکید کرد که روابط آنها به دلیل وقایع ششم ژانویه گذشته تیره‌تر شده است.
پنس: از تابستان تا حالا با ترامپ حرف نزده‌ام
آفتاب‌‌نیوز :

 مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد، رخدادهای ششم ژانویه ۲۰۲۱ عامل بدتر شدن روابط او با ترامپ شد. در آن روز ترامپ در آستانه شورش در کنگره آمریکا گفت مایک پنس "شجاعت نداشت" در جریان فرآیند تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در کنگره آمریکا به نتایج این انتخابات اعتراض کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، جس واترز، مجری فاکس نیوز در مصاحبه‌ای از مایک پنس پرسید، آخرین باری که با دونالد ترامپ صحبت داشته کی بوده است که پنس پاسخ داد: می‌دانید ما تابستان گذشته با هم صحبت کردیم. می‌دانید من بارها گفته‌ام که ششم ژانویه و وقایعش سخت بودند. آن روز روزی غم انگیز در حیات ملت ما بود.

وی افزود: می‌دانم که من به وظیفه‌ام طبق قانون اساسی آمریکا عمل کردم. اما من و رئیس جمهور آمریکا در روزهای بعد از آن نشستی داشتیم. ما درباره آن حرف زدیم و به آن پرداختیم. ما دوستانه از هم جدا شدیم.

در حالی که ترامپ خواستار اعتراض پنس به تایید پیروزی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ بود این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نقشش را در این روند تایید عمدتا تشریفاتی می دید.

پنجم ژانویه سال گذشته میلادی زمانی که مایک پنس به ترامپ گفت که قصد اقدام برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را ندارد رئیس جمهور آمریکا بر اساس گزارش‌ها در واکنش به او گفته بود: اگر تو چنین کاری نکنی من نمی‌خواهم دیگر دوست تو باشم.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱ نیز گروهی از اوباش به تحریک ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرده و حتی شعار دادند: "مایک پنس را اعدام کنید".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین