کد خبر: ۷۵۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۸
سردبیر آفتاب یزد:

صدا و سیما می‌خواهد حرف های جدیدی بزند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردبیر روزنامه آفتاب یزدگفت: « حرف‌هایی را که صدا و سیما نمی‌تواند در رادیو و تلویزیون بزنند در خبرگزاری جدید می‌خواهد بزند». 

مجتبی واحدی ، سردبیر روزنامه آفتاب یزد در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به برخی شایعات مبنی بر تاسیس یک خبرگزاری جدید از سوی سازمان صدا و سیما گفت: «صدا و سیما در سه سال اخیر از یک جهت بیش از حد شیفتگی به دولت نشان داده است و به نظر می‌رسد در یک مخمصه‌ای وارد شده است که نمی‌تواند از این مخمصه‌ خارج شود».

وی افزود: «نوع شیفتگی که بر رفتار صدا و سیما نسبت به دولت نهم حاکم است شاید مورد رضایت قلبی برنامه‌ریزان صدا و سیما نباشد».

واحدی اظهار داشت: «معتقدم بعضی کارها به خاطر حاشیه‌سازی صورت می‌گیرد که کم‌کم حاشیه‌ها را بر متن غلبه کند و به طور مثال عملکرد رادیو جوان و گفتگو که رویکردی متفاوت با رویکرد رسمی صدا و سیما دارد اخیرا با انتقادات بسیاری همراه بوده است».

وی ادامه داد: «تصور می‌کنم که با توجه به اینکه آقای فضائلی دل‌خوشی از برخی اتفاقات که رخ داده‌ ندارد به این دلیل انتخاب شده است که از حمایت‌های صدا و سیما در مراجع قانونی برخوردار باشد و از جهت دیگر اینکه حرف‌هایی را که نمی‌توانند در رادیو و تلویزیون بزنند در این خبرگزاری بزنند».

سردبیر آفتاب یزد تصریح کرد: «ثابت شده است که تعداد اصولگرایان هرچه در رسانه‌ها بیشتر شود به نفع اصلاح‌طلبان است زیرا اصولگرایان نمی‌توانند با هم بسازند و از این لحاظ برای ما جای خوشحالی دارد».

وی اضافه کرد: «صدا و سیما اکنون ناچار است که حرفهای احمدی‌نژاد را پخش کند که می‌گوید سخنرانی من در دانشگاه کلمبیا تحت مدیریت امام زمان (ع) بود از یک طرف هم باید حرف منتقدان احمدی‌نژاد را باید پخش کند که نمی‌تواند مثلاً حرف آقای کروبی را در صدا و سیما پخش کند ولی شاید در خبرگزاریشان بتوانند حرف آقای کروبی را بگویند».

وی خاطرنشان کرد: «تاسیس این خبرگزاری یک رویکرد جدیدی را در حواشی صدا و سیما ایجاد خواهد کرد و قطعاً این خبرگزاری با یک رویکرد متفاوت با موضع رسمی صدا و سیما حرکت خواهد کرد».

وی در مورد اینکه آیا دستگاه‌های دولتی می‌توانند با توجه به مصوبه اخیر دولت خبرگزاری تاسیس کنند گفت: «یکی از مشکلات اساسی ما این است که سازمانها و نهادها خودشان مفسر قانونی هستند والان خیلی از روزنامه‌ها هستند که ما می‌دانیم اینها روزنامه خصوصی نیستند و رسماً روزنامه حکومتی هستند و بر اساس شرع و قانون از برخی رفتارها منع می‌شوند اما می‌گویند که ما دولتی نیستیم و هر چه بخواهیم می‌گوییم و تازه روزنامه رسمی دولت روز قبل از انتخابات لیست اصولگرایان را می‌زند و به مردم می‌گوید مواظب باشید به لیست قلابی رای ندهید و با این کار برای اصولگرایان تبلیغ رسمی می‌کند».

سردبیر آفتاب یزد در پایان اظهار کرد: «خیلی نباید ما به دنبال این باشیم که آقایان اصولگرا قانون را اجرا کنند و تفسیر با خودشان است واگر یک روزی نهادی تشکیل شد که قانون را تفسیر کند می‌شود جلوی این اقدامات را گرفت اما اکنون این حرف‌ها نتیجه ندارد و صدا و سیما می‌رود یک تفسیری پیدا می‌کند و می‌گوید که من دولتی نیستم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین