کد خبر: ۷۵۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۴
پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور مدعی شد:

وزارت رفاه موفق در ترمیم آسیب‌های تورم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: «وزارت رفاه و تامین اجتماعی در ترمیم آسیبهای ناشی از تورم و فشار به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه موفق عمل کرده‌است».

به گزارش آفتاب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت رفاه و تامین اجتماعی، پرویز داوودی در دومین گردهمایی سراسری مدیران خانواده بزرگ وزارت رفاه و همچنین افتتاح بانک اطلاعات ایرانیان تاکید کرد: «فعالیتهای بیمه‌ای و حمایتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی بسیار روشن و بارز است».

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: «درطی سال 87 ، به عنوان سال شکوفایی و نوآوری باید کارهای بزرگ به ثمر بنشینند و دهه فجر امسال از جنبه موفقیت‌ها بی‌نظیر خواهدبود.»

وی ادامه داد: «دولت عدالت محور نهم در زمینه سهام عدالت، صندوق مهر امام رضا(ع)، رسیدگی به مشکلات مسکن اقشار محروم فعالیت‌های بی‌شماری انجام داده‌است که آمارهای موجود خود حاکی از این پیشرفت‌هاست».

داودی خاطر نشان کرد: «در کنار تمام این رسیدگی‌ها فعالیت وزارت رفاه و تامین اجتماعی بسیار مناسب بوده و توانسته‌ایم در کنار ابزارهای حمایتی به رشد بالابی دست پیدا کنیم».
وی تاکید کرد: «یکی از مهمترین آسیب‌های تورم متوجه اقشار کم درآمد است بنابراین ناچاریم در کنار حرکت رشد و توسعه هزینه‌ها آن را با واقع نگری نه با شعار و خیال ببنیم و سعی در ترمیم آن داشته باشیم که خوشبختانه وزارت رفاه درترمیم این آسیب‌ها موفق بوده است و برای اصلاح ساختار قطعا نیازمند فعالیت این وزارتخانه هستیم».

معاون اول رئیس جمهور افزود: «نظام ما اسلامی است و سرلوحه و حرکت این نظام و یکی از مهمترین اهدافش بحث عدالت است و به طور حتم جنبه عینی تحقق عدالت را تلاش و حرکت مدیران در وزارت رفاه می تواند عینیت بخشد».

وی تصریح کرد: «در بهمن سال 57 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یکی از بزرگترین شعارها که از سوی مردم مطرح بود بحث برپایی عدالت است و این تاکید فقط از لحاظ رشد رفاه و ثروت نبوده چراکه با تمهیداتی که رژیم طاغوت در آن زمان می‌اندیشید به نوعی سعی می کرد اعتراضات را خاموش کند، اما آنچه را که نمی‌توانست برقرار کند، بحث عدالت بود».

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین خواسته اسلام عدالت است، افزود: «مجموعه دولت و نظام برای عینیت بخشیدن به عدالت کار می‌کنند و این امر از جمله وظایفی است که برای وزارت رفاه و تامین اجتماعی قائل شده ایم».

داوودی تاکید کرد: «در چشم انداز بیست ساله رشد و رفاه در کنار عدالت قرا ر گرفته‌اند و یکی از محورهای اصلی سند چشم انداز اجرای عدالت، رسیدگی به اقشار محروم و سعی در رفع اختلافات فاحش است».

وی گفت: «در کشور توان‌ها و بالقوه‌های بال

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: «کشورما مردمی دارد که سرآمد هستند و از لحاظ آگاهی و شعور در سطح بالایی قرار دارند».

داوودی تصریح کرد: «علی رغم تمام فشاری که در قرون اخیر به کشور ما وارد شد و ظلم واستبدادی که در 50 سال حکومت پهلوی این مردم به خود دیده‌اند بطوریکه تمام استعدادها سرکوب شد و هیچ ایرانی جرات نمی‌کرد که حرفی برای گفتن داشته‌باش، اما خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم تمامی مشکلات این مردم به صورت تصاعدی رشد کرده‌اند».

وی گفت: «اگر رئیس جمهور با قدرت در برابر نظام سلطه می‌ایستد و مواضع برحق ما را حفظ می‌کند و با محاسبات واقع بینانه اش به عنوان شاگرد خلف مقام معظم رهبری عمل می کند، و با این حرکت‌ها است که ساعت به ساعت استکبار و سلطه به عقب بر می گردد و ما به جلو حرکت می‌کنیم».

داوودی گفت: «در کنار ابزارهای حمایتی نیز توانسته ایم رشد بالایی به دست آوریم به گونه ای که این میزان در سال 83 ، 5/5 درصد در سال 84 ، 7/5 درصد و در سال 86 این میزان به 9/6 درصد رسیده است».

وی افزود: «باید راههای را پیدا کنیم که علاوه بر رشد، عدالت را نیز گسترش دهیم و نوآوری به معنای یافتن راههای میان بر است، قطعا وزارت رفاه در این امر نقش بالایی بر عهده دارد و برای به ثمر رساندن این حرکت اصلاح ساختاری و سازمانی باید انجام دهیم تا بتوانیم به راه میانبر دست پیدا کنیم».

معاون اول رئیس جمهور گفت: «دراقتصاد ما هنوز یارانه ها با قدرت بالایی وجود دارد و نظام پرداخت یارانه نظام کارایی نیست و باید گفت هیچ اقتصادی بدون یارانه نیست و پیشرفته‌ترین اقتصادها نیز نظام یارانه‌ای دارد».

داوودی تاکید کرد: «یارانه باید در اقتصاد وجود داشته باشد اما باید آنها را هدفمند نمود و پرت های یارانه ها را کاهش داد و اگر بخواهیم این نظام را به جلو ببریم باید از وزارت رفاه کمک بگیریم».

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: «هدفمند نبودن نظام پرداخت یارانه باعث شده یارانه‌ها مورد استفاده کسانی قرار گیرد که نیازمند این یارانه ها نبوده‌اند واین امر باعث شد تا امر شناسایی افراد با تهیه بانک اطلاعات جهت پرداخت یارانه ها به اقشار نیازمند مورد توجه قرار گیرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۲
0
0
براي معلولين جامعه و خانواده هايي كه فرزند معلول دارند چكار كرديد؟ فقط شعار ميدهيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین