کد خبر: ۷۵۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۲
درپی درخواست سینیوره؛

بیروت در کنترل ارتش

موافقت حزب الله با ترک خیابان‌ها
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از یک هفته زد و خوردهای شدید میان رزمندگان جنبش حزب الله و شبه نظامیان سنی طرفدار دولت سینیوره، ارتش لبنان اعلام کرد که مصوبات دولت این کشور علیه حزب الله را که منجر به آغاز درگیری‌ها در بیروت شد لغو می‌کند و از افراد مسلح خواست که از خیابان های پایتخت خارج شوند. حزب الله این درخواست را پذیرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ارتش لبنان شنبه شب در بیانیه ای اعلام داشت که راسا موضوع شبکه ارتباطاتی خصوصی حزب الله را پیگیری می کند. طبق این بیانیه سرهنگ وفیق شفیر رئیس امنیت فرودگاه بیروت نیز مجددا به سر کار خود خواهد برگشت تا تحقیقات رسمی درباره او آغاز شود.

ارتش لبنان همچنین طی فرمانی خواهان خروج افراد مسلح از کوچه و خیابان های بیروت شد و اعلام کرد که امنیت کلایه مناظق پایتخت را تحت کنترل خود خواهد گرفت. جنش حزب الله نیز اعلام کرد که درخواست ارتش را پذیرفته و نیروهایش را از خیابان های بیروت خارج می کند.

این اقدام به دنبال آن صورت گرفت که فواد سینوره نخست وزیر تحت حمایت غرب روز شنبه از ارتش لبنان خواست تا امنیت پایتخت را تامین کند.

سینیوره در سخنان خود مدعی شد که حزب الله به کودتای مسلحانه علیه دموکراسی لبنان دست زده است و گفت سلاح های حزب الله، مساله ای است که باید از طریق گفتگو و توافق میان لبنانی ها حل شود.

سنیوره افزود که دولت لبنان به دنبال سه روز درگیری های مسلحانه میان نیروهای حزب الله و شبه نظامیان طرفدار دولت سقوط نمی کند و به فعالیت خود ادامه می دهد. وی تاکید کرد که گفتگوی بدون قید و شرط برای حل بحران ضروری است.

ساعاتی پیش از این سخنرانی، حزب الله لبنان نیروهای خود را از غرب بیروت خارج کرد، اگر چه برخی درگیری ها کماکان ادامه دارد.

درگیری ها در بیروت پس از آن آغاز شد که دولت لبنان اعلام کرد که در نظر دارد شبکه مخابراتی مقاومت را تعطیل کرده و سرهنگ وفیق شفیر فرمانده امنیت فرودگاه بیروت را برکنار نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین