کد خبر: ۷۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۶

اولمرت: با این برنامه ایران به سلاح هسته‌ای می‌رسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزير رژیم صهیونیستی در آخرین اظهارات ضد ایرانی‌اش نسبت به برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شده است که تل آویو نمی‌تواند ايران مجهز به سلاح اتمی را تحمل کند. وی در عین حال مدعی شده که اميدوار است جامعه بين المللی بتواند بلندپروازی های اتمی ایران را متوقف کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ایهود اولمرت در گفتگویی که روزنامه واشنگتن پست روز شنبه در پایگاه اینترنتی خود منتشر ساخته گفته است: «اسرائيل نمی تواند سلاح اتمی را در دستان کسانی که صراحتا و آشکار می گويند خواهان محو کشور ما از روی نقشه جهان هستند تحمل کند. چرا ما بايد چنين کنيم؟»

نخست وزير رژیم صهیونیستی در عین حال ابراز اميدواری کرده است که تلاش های آمريکا، اتحاديه اروپا و روسيه در خصوص حصول اطمينان از صلح آميز بودن برنامه هسته ای ايران به ثمر برسد.

اولمرت در ادامه این مصاحبه به شدت با يافته های گزارش ارزیابی اطلاعاتی آمريکا درباره برنامه هسته ای ایران که سال گذشته منتشر شد، مخالفت کرد و مدعی شد: «براساس اطلاعاتی که ما در اختيار داريم، برنامه نظامی متوقف نشده و همچنان ادامه دارد». 

نخست وزير رژیم صهیونیستی افزود: «اگر اين برنامه ادامه داشته باشد بالاخره ایران به سلاح اتمی می رسد».

هفده سازمان اطلاعاتی آمریکا سال گذشته در گزارشی اعلام کرده بودند که ايران برنامه توليد سلاح اتمی خود را در سال ۲۰۰۳ متوقف کرد است.

اظهارات اخیر اولمرت علیه برنامه هسته ای کشورمان در حالی مطرح می شود که شائول موفاز وزير امور راه و ترابری و سرپرست مذاکرات استراتژيک رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفته بود: «ايران می تواند ظرف ماه های آينده دانش فنی لازم را برای ساخت بمب اتمی بدست آورد».

موفاز افزوده بود: «به رغم تحريم های بين المللی برای جلوگيری از ادامه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، تهران پيشرفت ثابتی در فناوری اتمی خود داشته است.»

گفتنی است مقامات رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر بر حجم فعالیت های تبلیغاتی و دیپلماتیک خود علیه برنامه هسته ای کشورمان افزوده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین