کد خبر: ۷۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۷

آغاز جنگ قدرت در خاندان آل سعود از واشنگتن

آفتاب‌‌نیوز : وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که شاهزاده"بندر بن سلطان"سفیر این کشور در آمریکا از مقام خود کناره گیری کرده و قرار است شاهزاده ترکی فیصل فرستاده ریاض در لندن و برادر شاهزاده سعود الفیصل جایگزین بندر شود. 

بیانیه وزارت خارجه با اعلام این خبر اظهار داشت: بندر که 20 سال است در این پست کار می کرد، به دلایل شخصی از شاه فهد درخواست کرد تا این سمت را از وی بگیرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به درخواست شاهزاده بندر پادشاه نیز پذیرفت و دستور داد تا تدابیر لازم برای نامزدی ترکی فیصل سفیر عربستان در انگلیس و ایرلند (که تا ماه آگوست سال 2001 به مدت 27 سال هم وزیر اطلاعات عربستان بود) برای جانشینی سفیرعربستان در آمریکا انجام شود. 

وزارت خارجه عربستان بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد در این بیانیه از دست آوردهای بزرگ شاهزاده بندر در دوره طولانی خدمتش در واشنگتن تشکر کرد. 

پیش از این گزارش شده بود که بندر پسر وزیر دفاع قدرتمند و بانفوذ عربستان سعودی از سمت خود برکنار شده است و بیانیه اخیر وزارت خارجه بیشتر در ادامه در پاسخ به این گزارش صادر شد. 

همچنین این نکته را هم باید عنوان داشت که بندر در گفتگوهای رسمی مقامات سعودی با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در زمان دیدار رایس از این کشور در تور منطقه ایش در ماه گذشته حضور بهم نرساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین