کد خبر: ۷۵۱۸۹۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
بار مالی لایحه رتبه‌بندی محل اختلاف دولت و مجلس است

وعده جدید درباره رتبه‌بندی معلمان/ در بودجه مبلغی برای رتبه‌بندی لحاظ نشده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشکل اصلی اجرای رتبه‌بندی معلمان بار مالی آن است. به دلیل برخی پیچیدگی‌ها محاسبه بار مالی لایحه رتبه‌بندی محل اختلاف قرار گرفته است از سوی دیگر اگر دولت بار مالی بیشتر را نمی‌پذیرد لایحه رتبه‌بندی اصل ۷۵ شده و توسط شورای نگهبان رد می‌شود.
وعده جدید درباره رتبه‌بندی معلمان/ در بودجه مبلغی برای رتبه‌بندی لحاظ نشده
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد ویس‌کرمی درباره سرانجام اصلاح لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: هم‌اکنون دعوای رتبه‌بندی بر سر بار مالی آن است و دولت بار مالی را تا یک حدی می‌پذیرد.

وی افزود: پس از کش‌وقوس‌ها و بعد از آنکه شورای نگهبان لایحه رتبه‌بندی را به مجلس برگرداند، دولت اعلام کرد بار مالی را در حد همان لایحه ارائه شده، می‌پذیرد. اعضای کمیسیون آموزش می‌گویند بار مالی لایحه حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: لایحه دولت در مجلس دستخوش تغییر شد که بار مالی را افزایش داد و دولت می‌گوید در همان حد بار مالی لایحه رتبه بندی را پذیرش می‌کند.

ویس‌کرمی ادامه داد: به دلیل برخی پیچیدگی‌ها محاسبه بار مالی لایحه رتبه‌بندی محل اختلاف قرار گرفته است از سوی دیگر اگر دولت بار مالی بیشتر را نمی‌پذیرد لایحه رتبه‌بندی اصل ۷۵ شده و توسط شورای نگهبان رد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: رایزنی میان مجلس و دولت در حال انجام است تا لایحه رتبه بندی به گونه‌ای تنظیم شود که عدالت رعایت شود و افرادی که زحمت بیشتری می‌کشند حقوق بالاتری دریافت کنند و در مجموع نیز بار مالی از آنچه که دولت می‌پذیرد بیشتر نشود.

وی درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال در بودجه مبلغی برای رتبه‌بندی لحاظ نشده است و اعتبار در بند و ماده ۲ بودجه ۱۴۰۰ مربوط به چند دستگاه است و غالبا هم محقق نمی‌شود، آنچه از صحبت مسئولان دولت متوجه شدم، رتبه‌بندی اگر در سال ۱۴۰۰ هم اجرا شود در قالب دیون خواهد بود و از سال آینده با اعتبار در نظر گرفته شده، اجرا خواهد شد.

پیش از این حسین عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره رتبه بندی معلمان گفته بود: یکی از نکاتی که دولت اعلام کرده این است که برای تغییرات فعلی برای امسال اعتبار پیش‌بینی نشده است و در بودجه سال آینده برای اجرای رتبه‌بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان لحاظ شده و از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
تم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
3
29
این همه تو بوق و کرنا کردید و آبروی معلمها رو بردی . آخه مگه ...هستید شما که با اعصاب و روان معلمها بازی می کنید . اگه نمیخوای اجرا کنید اینهمه داد و بیداد و سر و صدا واسه چیه . از این کارهای شما ادم هنگ میکنه . دیروز دیدم دستور دادند به کارمندای بانک به مناسبت ۲۲ بهمن ۲۲ روز حقوق و مزایا بدند ولی یه معلم ...
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
2
22
احتمال تعطیلی مدارس
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
2
22
بعد از یک سال کش و قوس اخر امسال رو هم پیچوندن و رتبه بندی رو اجرا نکردند ، معلمان ...ببینیم چیکار میخوان بکنند مدارس تعطیل کنند وبچه ها و اولیا رو بریزن تو سر دولت ، همه چی درست میشه . امسال هم پر . همشون دروغ گفتن . رئیس جمهور . مجلس ، دولت . همه و همه دروغ گفتن
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
1
20
شما ...که در بودجه امسال لحاظ نشده است
...لااقل آزاده باش .. مگر خود شماها سال گذشته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ردیف بودجه رتبه بندی را تصویب نکردید و قرار بود از فروردین امسال اجرا شود، پس چرا دروغ میگویی...
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
2
22
تا معلمها کل کلاسها را چه حضوری و چه مجازی تعطیل نکنند هیچ اتفاقی نمی افته با تظاهرات کار درست نمیشه این مسوولین نجومی بگیر... باید با تعطیل کردن کلاسها مردم را در برابر مسوولان قرار داد خودشون سی چهل ملیون ماهانه میگیرند چه میفهمند معلم باید با پنج شش ملیون یک ماه دوام بیاورد خداییش دیگه داریم می‌بریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
1
22
این همهوعده سرخرمن چرا
این همهدروغ وحرف وحدیث چرا
این وزیر پاس به آن وزیر چرا
چرا مدرسه را تعطیل نمی کنید که ما معلمان یک فکری به حال خودمان کنیم
خداوند دروغگویان رالعنت کند
قراربودازآغازسال ۱۴۰۰ اجرا شود
یعنی شما مسلمانید یا ادعای دینداری می کنید
شما رابه خدا واگذارمی کنیم اگرحق وحقوقمان را پرداخت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
1
23
این همه دروغ دروغ دیگه روحیه مان داغون شده برای خودتون خوب اعتبار وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
1
18
رتبه بندی رو نمیدید به درک ، اضافه کاری رو چرا نمیدید ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین