کد خبر: ۷۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

تمجید رهبر فرزانه انقلاب از دو اثر شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام معظم رهبری صبح امروز از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند. 

به گزارش آفتاب به نقل روابط عمومی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، در این بازدید صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزیرارشاد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، احسان اله حجتی قائم مقام نمایشگاه، معظم له را همراهی نمودند. 

بنا به این گزارش رهبر معظم انقلاب از بخش عمومی نمایشگاه واقع در شبستان مصلای امام خمینی (ره) راهروهای 18 تا 26 بازدید و از نزدیک با ناشران به گفتگو پرداختند. حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در این بازدید، چندین جلد کتاب خریداری کردند. همچنین ایشان به چند ناشر نیز کتاب‌هایی اهدا كردند. 

رهبر معظم انقلاب در این بازدید، در انتشارات سوره مهر مدت زمان کوتاهی را به استراحت پرداختند و از انتشاراتی‌های نسل نوین، نسیم کوثر، نشاط، نشر ثالث، نشر آبی، نشر شاهد، تابران، موسسه تحقیقاتی و انتشاراتی نور، نجم کبری، نوید نور، نشر نوشته، نغمه زندگی، نغمه نواندیش، نقش بیان، نقش و نگار، نکوراد، نصایح، نشر بین الملل، نشر طلا، نشر رخ مهتاب و ... بازدید به عمل آوردند. 

مقام معظم رهبری در این بازدید، به رسم هدیه و تبرک، چفیه خود را به نشر نشاط هدیه کردند.
ایشان در بازدید از نشر شاهد، سالنامه فرهنگی تاریخی شاهد یاران، تازه های نشر شاهد به همراه نرم افزار جدید شهدا(صیاد شیرازی، همت، آوینی و ...) و کتاب تازه های نشر شاهد، سررسید سال 87 (با فراخوان 53 مسابقه شهدا)، مجله شاهد کودک به همراه نرم افزار، لوح تصویری شاهد یاران و مجموعه 14 جلدی کتاب افلاکیان زمین را به قلم محمدحسین عباسی ولدی، خریداری کردند. 

مقام معظم رهبری همچنین در بازدید از این نشر، بر مجله شاهد یاران دستخطی مرقوم فرمودند. دست نوشته ایشان در دفتر یادبود این نشر به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
قال مولانا الرضا علیه السلام: صدیق کل امری عقله و عدوه جهله،
دوست هر کس عقلش و دشمنش جهلش است. 

نشر ثالث نیز در این بازدید، 3 کتاب به مقام معظم رهبری هدیه کرد. هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی، فلسطین به قلم کارمن بن لادن و در قلمرو پادشاهان اثر جیمی کارتر از این جمله‌اند.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، در بازدید از این نشر، از آخرین اثر هوشنگ ابتهاج (سایه)، غزلسرای معاصر سراغ گرفتند. همچنین از مجموعه کتاب شعر روس، مجموعه زندگی و شعر با دو عنوان در زلال شعر (زندگی و مصاحبه هوشنگ ابتهاج) و در جستجوی نیشابور (زندگی محمد رضا شفیعی کدکنی) تمجید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین