کد خبر: ۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷

جنجال در آمریکا بر سر محل سوزاندن اجساد کشته‌شدگان جنگ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارتش آمریکا ازسال ‪ ۲۰۰۱‬جنازه برخی از نظامیان کشته شده در عراق، افغانستان و نقاط دیگر را در تاسیساتی در «دلاواره» (Delaware) سوزانده‌است که پیش از آن برای سوزاندن اجساد حیوانات خانگی از آن استفاده می‌شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب،پنتاگون پس از افشای این قضیه و  از روز جمعه این کار را منع کرد.

تاکنون جنازه حدود ‪ ۲۰۰ ‬نظامی آمریکایی در این تاسیسات، که در یک پارک صنعتی نزدیک پایگاه نیروی هوایی داور (Dover)، قرار دارد، سوزانده شده‌است.
 
با افشای این خبر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا با پذیرش این مطلب که این مکان برای اجساد نظامیان این کشور که در خارج کشته می‌شوند، نامناسب بوده‌است، از خانواده قربانیان عذرخواست. 

این موضوع هنگامی آشکار شد که یک افسر ارتش آمریکا که در پنتاگون کار می‌کند برای شرکت در مراسم تشییع جنازه همرزم خود به منطقه دلاواره رفت و با کمال ناباوری با تابلویی مواجه شد که نشان می‌داد آن مکان برای سوزاندن اجساد حیوانات خانگی استفاده می‌شود. 

با رسیدن این خبر به وزیر دفاع آمریکا، وی دستور بررسی گسترده درباره چگونگی تشییع جنازه نظامیان کشته شده در جنگ را صادر کرد. 

با اینکه اجساد تمامی نظامیان آمریکایی کشته شده در مناطق دیگر جهان از طریق پایگاه هوایی Dover به این کشور بازگردانده می‌شود، اما این پایگاه فاقد تاسیسات برای سوزاندن اجساد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین