کد خبر: ۷۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۳

میانمار آبستن یک فاجعه انسانی

دو میلیون نفر در میانمار کماکان در خطر هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع رسمی در دولت میانمار آمار کشته شدگان بر اثر طوفان سهمگین هفته گذشته این کشور را 28 هزار نفر اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آفتاب، شمار قربانيان طوفان موسمی نرگس به 28 ‬هزار و ‪ 457‬نفر افزايش يافته و ‪ 33‬هزار و ‪ 416 ‬نفر هنوز مفقود هستند.

طبق ارقام جديد، تعداد كشته‌شدگان طوفان روز ‪ 14‬ارديبهشت به ميزان بيش از 5 ‬هزار نفر افزايش يافته است.

پیش از این منابع رسمی از کشته شدن 23 هزار نفر در این کشور خبر داده بودند و اعلام کرده بودند که کمک های خارجی باعث کاهش تلفات احتمالی شده است اما به نظر می‌رسد که هر روز بر تعداد کشته شدگان در این کشور اضافه می‌شود و این افزایش نشان از ناتوانی دولت و مجامع بین المللی برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه است. 

همچنین کشورهای مختلف نسب به افزایش خطر  حضور در میانمار به  اتباع خود هشدار داده و خواهان خروج اتباع خود از این کشور شدند در عین حال برخی منابع آگاه اعلام کردند که احتمال افزایش تعداد قربانیان به 100 هزار نفر نیز وجود دارد و این موضوع حاکی از وقوع یک فاجعه انسانی در میانمار است. 

شایان ذکر است که در حدود دو میلیون نفر بر اثر این طوفان در خطر قرار دارند و اگر کمک های جهانی به آنها نرسد احتمال آن وجود دارد که بر تعداد تلفات این حادثه افزوده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین