کد خبر: ۷۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۷
مقامان رژیم صهیونیستی عنوان کردند؛

افزایش قدرت حزب‌الله فرمانروایی ایران در لبنان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آخرین اظهارنظر ضدایرانی مقامات رژیم صهیونیستی، معاون وزیر دفاع این رژیم ابراز نگرانی کرده است که درگیرِهای اخیر لبنان به «افزایش قدرت گروه های مسلح تحت حمایت ایران» در آن کشور منجر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ماتان ویلنای روز یکشنبه در گفتگو با رادیوی سراسری اسرائیل اظهار داشت: «بدترین احتمال ممکن برای ما این است که طرفداران ایران در لبنان و نوار غزه کنترل این مناطق را در دست گیرند زیرا سرنوشت این دو منطقه به نوعی به یکدیگر گره خورده است».

ویلنای در ادامه ادعاهای خود گفت: «حسنی مبارک رئیس جمهور مصر گفته است که مصر از طریق نوار غزه با ایران مرز مشترک پیدا کرده است... برای ما این احساس بسیار بدتر است زیرا غیر از غزه در شمال نیز از طریق لبنان با ایران مرز مشترک پیدا کرده ایم».

معاون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که حکومت تل آویو قصد دخالت در امور داخلی لبنان را ندارد، «ولی چشم هایش را کاملا باز نگاه داشته است».

مه یر شیتریت وزیر کشور رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در سخنانی علیه جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت:«من فکر نمی کنم ارتش لبنان قادر به مهار اوضاع باشد... حزب الله تقریبا دولت لبنان را سرنگون کرده است». 

وی سپس با طرح ادعای ارتباط ایران با حزب الله گفت: «ارتش و دولت لبنان یا باید به وظیفه خود در کنترل حزب الله عمل کنند یا اینکه واقعیت فرمانروایی ایران در کشورشان را بپذیرند».

ادعاهای مقامات اسرائیلی در حالی مطرح شده که به گفته مقامات امنیتی لبنان روز یکشنبه چهار هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه حریم هوایی لبنان را نقض کردند. 

مقامات سازمان ملل بارها نسبت به نقض مکرر قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل از سوی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۴
0
0
پس اميدي هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین