کد خبر: ۷۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۸
تبعیت قطبی از کریمی؛

فیروز الگوی تنبیه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس ورزش: روزی که فیروز کریمی بازیکنان استقلال را در جلوی چشمان نگران هزاران هوادار مشتاق این تیم و پس از شکست 3 بر 2 در مقابل صنعت نفت آبادان مجبور به دویدن کرد، مورد انتقاد شدید رسانه‌ای و کارشناسان فوتبالی قرار گرفت.

روش تنبیه کریمی که البته برای خود او در تیم‌های مختلفی که کار کرده بود تکراری محسوب می شد حالا به الگوی دیگر مربیان لیگ تبدیل شده و به نظر می‌رسد تنها راه برخورد با بازیکنانی که توانایی اجرای فرامین کادر فنی را در زمین مسابقه ندارند همین شیوه است و دیگر هیچ!

از آن روز عجیب در "آزادی" و البته آن تنبیه جنجالی کریمی چند ماهی گذشته و در این مدت برخی دیگر از مربیان لیگ به تبعیت از او، این شیوه تنبیه را بهترین نوع برخورد با بازیکنان کم‌کار و بی توجه تیم تشخیص داده‌اند اما اینکه افشین قطبی با آن همه حضور در میادین بین‌المللی و جام‌های جهانی به همراه مربیان مطرح دنیای فوتبال هم به این شیوه اتکا کند کمی عجیب به نظر می‌رسید.

البته شاید استیلی و حتی خوردبین نقش پررنگی در اتخاذ این تصمیم قطبی داشته باشند ولی به هر حال حالا کریمی به "الگوی تنبیه" در کنار "الگوی طنز" هم بدل شده و نشان دهنده توانایی‌های سرمربی آبی‌پوشان تهرانی در کنترل اوضاع تیم است.

کریمی آن روزها مورد انتقاد و حمله‌های شدید کارشناسان فوتبال قرار گرفت ولی همیشه با اطمینان کامل از اتخاذ چنین تصمیمی در آن مقطع دفاع کرد و اعتقاد داشت بازیکنانی که نتوانند رضایت کادر فنی را در زمین مسابقه بدست بیاورند باید به چنین شیوه‌ای مورد تنبیه قرار گیرند.

بازیکنان تیم پرسپولیس در حالی که می‌توانستند در بازی خانگی در برابر برق شیرار فاصله امتیازی خود را با صدر جدول و البته سپاهان مدعی از بین ببرند با هدر دادن فرصت‌های مسلم گلزنی نه تنها راهی به صدر جدول پیدا نکردند بلکه با از دست دادن 2 امتیاز حساس در آسان‌ترین بازی باقیمانده خود در این هفته‌های پایانی راه را برای دیگر رقبای جدی خود باز گذاشتند تا گوی سبقت را از این تیم بربایند.

در این شرایط تصمیم قطبی در بکار بردن شیوه تنبیه فیروز کریمی چندان بیراه نبود چرا که این بازیکنان لایق چنین تنبیهاتی هستند و این حق برای سرمربی تیم محفوظ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین