کد خبر: ۷۵۲۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

اظهارات اسلامی درباره تولید رادیوداروهای درمانی و تشخیصی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز در مسیر خودکفایی در تولید رادیوداروهای درمانی و تشخیصی قرار گرفته‌ایم.
اظهارات اسلامی درباره تولید رادیوداروهای درمانی و تشخیصی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار مطلبی در فضای مجازی به تشریح وضعیت تولید رادیودارو در کشور پرداخت و تاکید کرد: امروز شاهد این هستیم که بیش از یک میلیون بیمار در ایران از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند. اما تحریم‌های ناقض حقوق بشر توسط آمریکا علیه کشور ایران و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، چه توجیهی غیر از بی‌تدبیری و ناتوانی این کشور در سیاست‌ خارجی می‌تواند داشته باشد؟! این روزها خبرهایی مبنی بر لغو برخی تحریم‌ها به گوش می‌رسد؛ دولتمردان آمریکایی این را بدانند که «ایران همواره آزاد است» و این جوانان ایرانی هستند که قطار انقلاب را در مسیر توسعه حرکت می‌دهند.

وی نوشت: در ایام فرخنده دهه مبارک فجر که یادآور پیروزی تفکر آزادی بر وابستگی به بیگانگان است، جوانان غیور کشورم همگام با جدیدترین روش‌های علمی و در مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با کوششی مضاعف در تلاش برای اعتلای نام ایران هستند.

اسلامی با اشاره به فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی در تولید رادیوداروها گفت: تلاشگران و متخصصان جوان صنعت هسته‌ای کشورمان نیز پا به پای سایر بزرگمردان این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف هسته‌ای به دنبال قدرت‌آفرینی و همچنین افتخارآفرینی برای ایران اسلامی هستند. یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت صنعت هسته‌ای تولید رادیودارو‌های تشخیصی و درمانی برای حوزه سلامت و پزشکی کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در مسیر توسعه صلح آمیز انرژی هسته‌ای در ایران که با تحریم‌های ظالمانه‌ای از سوی برخی کشورهای دنیا مواجه هستیم، حرکتی پرشتاب در پیشرفت علوم و فناوری هسته‌ای را در سرلوحه کار قرار دادیم. جوانان نخبه ما با وجود تحریم‌ها، مرزهای دانش را یکی پس از دیگری پیمودند و امروز در مسیر خودکفایی در تولید رادیوداروهای درمانی و تشخیصی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: پزشکی هسته‌ای یکی از مصادیق اصلی کاربرد انرژی اتمی و دانش هسته‌ای است که به همت متخصصان ایرانی، هم‌اکنون کشور بی‌نیاز از هرگونه واردات در این زمینه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: همکاران عزیزم در مجموعه پارس ایزوتوپ که یکی از شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران و تنها متولی تولید و تامین رادیوداروهای تشخیصی و درمانی در کشور است؛ با تولید بیش از ۵۰ نوع محصولات رادیودارویی همگام با سطح دانش و تکنولوژی جهان، رتبه یک منطقه در حوزه رادیوداروها و پزشکی هسته‌ای را به ایران اسلامی اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ما در تولید رادیوداروهای تشخیص و درمان سرطان پروستات گام‌های بزرگی برداشته‌ایم و این حرکت توقف ناپذیر است. رادیوداروی Ga-68-PSMA برای تشخیص سرطان پروستات متاستاتیک و رادیوداروی Lu-177-PSMA برای درمان این سرطان شایع در مردان، با تکیه بر دانش متخصصین ایرانی تولید می‌شود و این مسیر با قدرت توسط دانشمندان صنعت هسته‌ای ادامه دارد.

اسلامی در پایان گفت‌: ان‌شاءالله دستاوردها و خبرهای خوش هسته‌ای همزمان با سالروز ملی فناوری هسته‌ای در ۲۰فروردین۱۴۰۱، در هم‌افزایی مسیر توسعه‌ کشور نقشی موثر ایفا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین