کد خبر: ۷۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۵۹
هشدار یک کارشناس اقتصادی به رئیس جمهور؛

آقای رئیس اگر نمی‌توانید استعفا دهید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک اقتصاددان تصریح کرد: «اگر آقای رئیس‌جمهور معتقدند که اشخاص و گروه‌هایی مانع از فعالیت‌ صحیح اقتصادی دولت می‌شوند یا باید آنها را معرفی و با آنان برخورد کند و یا اگر نمی‌تواند استعفا دهد».

دکتر مهدی تقوی در گفتگویی با خبرنگار اقتصادی آفتاب درباره اظهارات رئیس‌جمهوری در مورد وجود باندهای فساد اقتصادی که عامل تورم و گرانی هستند گفت: «اگر عده‌ای عامل تورم و گرانی هستند و رئیس‌جمهور نمی‌تواند با آنها برخورد کند برای اینکه عملکرد او زیر سوال نرود باید استعفا دهد. بهتر بود آقای رئیس‌جمهور از همان ابتدا اعلام می‌کردند که با وجود این شرایط نمی‌توانم ادامه دهم».

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نماینده مردم است افزود: «آقای احمدی‌نژاد از طرف مردم وکالت دارند که سنگ اندازان را معرفی و با آنها برخورد کند، در غیر اینصورت طرح این مسائل بهانه برای توجیه مشکلات و سیاست‌های نادرست دولت خواهد بود».

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: «اگر من به عنوان استاد دانشگاه احساس کنم در راه انجام وظیفه‌ام از سوی افرادی سنگ‌اندازی می‌شود یا با اشخاص موردنظر برخورد و آنان را معرفی می‌کنم و یا در صورتی که قدرت شناسایی، معرفی و برخورد را نداشته باشم استعفا می‌دهم».

تقوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور انباشته شده است گفت: «وقتی تورم و گرانی انباشته در جامعه وجود داشته باشد و انگیزه‌ها برای تولید از میان رود این مشکلات اقتصادی در سرازیری جامعه به بهمنی مبدل خواهد شد که همه چیز را از سر راه خود بر می‌دارد». 

استاد اقتصاد دانشگاه علامه افزود: «اگر دولت در زمانی که شیب مشکلات کمتر از حال بود با اتخاذ سیاست‌های مناسب مانع از سرعت گرفت مشکلات می‌شد در واقع می‌توانست از سقوط بهمن اقتصادی جلوگیری کند».

دکتر تقوی تاکید کرد: «در حال حاضر در ایران قیمت کالاهای مختلف رشد می‌کند با اینحال تولیدکنندگان بر تولیدات خود نمی‌افزایند، چرا که انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند. در این شرایط نمی‌توان مشکلات را متوجه دستان پنهان در اقتصادی دانست و انتظار کاهش تورم و گرانی را داشت».

وی با بیان اینکه دلالان ثروت تولید شده را از آن خود می‌کنند بی‌آنکه تولیدگر باشند گفت: «در چنین وضعی دولت با اتخاذ سیاست‌های نادرستی چون طرح‌های زودبازده و پرداخت وام برای استخدام یک نفر چگونه می‌تواند مقابل مشکلات ایستادگی کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۴
0
0
فكر نان كن كه خربزه آب است
كدام گوش شنوا
و چشم بينا
حالا خيلي بهتره . جناب آقاي دكتر اقتصاد كه همه تان حرف مي زنيد . شدت رشد قيمتها خيلي بالاتر از اين هم خواهد رفت باور نداريد منتظر باشيد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین