کد خبر: ۷۵۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

فرق بلاگر و اینفلوئنسر؟ همه چیز درباره این دو حرفه پولساز

ممکن است برایتان سؤال شده باشد فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟ بین بلاگر یا اینفلوئنسر کدام بهتر است؟ خب بیایید بررسی کنیم.
فرق بلاگر و اینفلوئنسر؟ همه چیز درباره این دو حرفه پولساز
آفتاب‌‌نیوز :

اصولاً بلاگر به شخصی گفت می‌شود که یک وبلاگ اینترنتی با موضوعی مشخص را بر اساس دیدگاه و خط فکری خودش مدیریت می‌کند و با فروش دیجیتالی محصولات یا برگزاری وبینار و کارگاه آموزشی به درآمد می‌رسد؛ اما اینفلوئنسر کار گسترده‌تری دارد و کسی هست که در رسانه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام در زمینه‌ای خاص فعالیت می‌کند و راه‌های درآمدی خیلی بیشتری پیش روی اوست. برای این که با تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر آشنا شوید با ما باشید.

بلاگر یا اینفلوئنسر؟

پیشنهاد می‌کنیم قبل از پاسخ به سؤال تفاوت "بلاگر یا اینفلوئنسر"، بهتر است جداگانه با وظایف و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید؛ راه‌های کسب درآمدشان را بشناسید بعد با خیال راحت قضاوت کنید که اگر مثل هم نیستند پس تفاوتشان در چیست و کدام بهتر است؟

بلاگر کیست و بلاگری چیست؟

«سوالی که این روز‌ها خیلی از افراد می‌پرسند و بعضا هم بلاگری را با واژه اینفلوئنسری اشتباه می‌گیرند. واژه بلاگ اولین بار در اینترنت و وبلاگ‌نویسی به وجود آمد. در آن دوران بلاگر‌ها تلاش می‌کردند تا محتوای متنی کامل و جامعی آماده کنند و از این طریق مخاطب جذب نمایند. جذب مخاطب را می‌توان اولین هدف بلاگری دانست. مخاطب مهم‌ترین چیزی است که برای فروش و بازاریابی به آن نیاز داریم. برای آنکه بتوانیم محصول و خدمات خود یا دیگران را به مشتریان عرضه کنیم و نرخ تبدیل مناسبی داشته باشیم، به تعامل عالی با مخاطب نیاز خواهیم داشت.»

منبع: آموزش بلاگری

چرا خیلی از افراد بلاگری را برای کسب درآمد انتخاب می‌کنند؟

خب دلایل زیادی دارد؛ بهترین دلایل را در اینجا آورده‌ایم:

• درآمد رؤیایی

صادقانه بخواهیم درباره این حرفه صحبت کنیم خیلی از افراد به دلیل درآمد بالا و نامحدود این حرفه را انتخاب می‌کنند. البته ابتدای کار نمی‌توان انتظار درآمد بالا داشت؛ ولی اگر واقعاً تلاش کنید و شب و روز برای این کار وقت بگذارید شک نکنید نتیجه طلایی آن را خواهید دید. دیدن میزان موجودی کارت بانکی وقتی سود آخر ماه به حسابتان واریز می‌شود یک حس لذت‌بخش و استثنایی است!

• علاوه واقعی به نوشتن

یک وبلاگ‌نویس موفق، عاشق نوشتن است! درواقع وبلاگ‌نویسان قبل از این که به افزایش ترافیک وب‌سایت خود فکر کنند یا مثلاً بیندیشند چه ترفند‌هایی انجام دهند تا کاربران بیشتری پست‌های آن‌ها را ببینند و لایک و کامنت بیشتری بگذارند به ترفند‌های بهتر و زیباتر نوشتن فکر می‌کنند. یادتان باشد اگر دوست دارید یک بلاگر موفق شوید، یاد بگیرید اول برای خودتان بنویسید.

• ابراز وجود

حتماً الان تعجب کرده‌اید؛ اما این حقیقت دارد. بلاگر درواقع همان نویسنده است و نویسندگی هم یک هنر؛ پس بلاگر هنرمند هم به حساب می‌آید. بیشتر افرادی که بلاگر می‌شوند هدفشان این است که خود واقعیشان را بیان کنند؛ آنچه از درون آن‌ها سرچشمه می‌گیرد و باور‌هایی که به آن پایبند هستند را به نگارش درآورند.

• ساخت برند شخصی

«بلاگر یا اینفلوئنسر» فرقی ندارد؛ در هرکدام از این دو زمینه فعالیت داشته باشید درنهایت می‌خواهید یک برند شخصی برای خود ایجاد کنید. بر فرض یک موسیقیدان هستید و در زمینه تاریخچه موسیقی و سیستم آلات موسیقی وبلاگ می‌نویسید؛ خب با پیشرفت در این زمینه بعد از مدتی در فضای مجازی شناخته می‌شوید و خیلی از افراد طرفتان می‌آیند تا از شما اطلاعات بگیرند. به نوعی برخی به شما نیاز پیدا می‌کنند! این روند باعث می‌شود تا مجبور شوید مارک شخصی خود را داشته باشید.

• تهیه رزومه

همانطور که می‌دانید خیلی از جا‌ها برای استخدام به نمونه کار متنی نیاز دارند؛ پس اینطور که معلوم است اصول محتوانویسی و ویراستاری برای کاریابی اهمیت زیادی دارد. حتماً شما هم به شغل رؤیایی خود در ذهنتان فکر می‌کنید؛ پس چرا بیکار نشسته‌اید؟ با یادگیری مهارت‌های وبلاگ‌نویسی می‌توانید قدم به قدم به موقعیتی که دنبالش هستید نزدیک شوید!

• علاقه به کمک کردن

شاید باورتان نشود، ولی بلاگر‌های بزرگ و نامی علاقه زیادی به مشاوره و ارائه راه‌های حل مسائل افراد دارند؛ شما وبلاگ می‌نویسید؛ به این دلیل که کاربران را از چیزی که نمی‌دانند باخبر سازید که مشکلی از آن‌ها را با کمک تخصص خود رفع کنید. پس این روحیه مددرسانی برای کسب درآمد از بلاگری لازم است.

• ایجاد یک شبکه با افراد همفکر

این مورد بیشتر از این که دلیلی برای راه‌اندازی وبلاگ باشد، نتیجه آن محسوب می‌شود. وقتی شما در راه بلاگری گام بگذارید و نم‌نم پیشرفت کنید، درنهایت به مرحله‌ای می‌رسید که جامعه هم‌عقیده با شما جذبتان می‌شوند؛ یعنی جدا از این که به شهرت می‌رسید افرادی را پیدا می‌کنید که به تخصص شما علاقه‌مندند و دوست دارند با شما معاشرت کنند. این مسئله خیلی در کسب درآمد و اعتبار بیشتر تأثیر می‌گذارد.

روش‌های کسب درآمد از بلاگری

در آخرین قسمت از بلاگری، قبل از این که به بیان فرق بلاگر و اینفلوئنسر بپردازیم، بیایید روش‌های درآمدزایی بلاگری را هم بشناسیم:

فرق بلاگر و اینفلوئنسر؟ همه چیز درباره این دو حرفه پولساز

• افیلیت‌مارکتینگ

افیلیت‌مارکتینگ را بیشتر با نام‌های بازاریابی وابسته یا «سیستم همکاری در فروش» شنیده‌ایم. زمانی که یک بلاگر صاحب‌نام و حرفه‌ای شوید می‌توانید با افیلیت‌مارکتنیگ کسب درآمد کنید. در این سیستم شما با برند‌های معتبر وارد همکاری می‌شوید، خدمات آن‌ها را به شیوه‌های جذاب و مشتری‌پسند در وبلاگ خود تبلیغ می‌کنید، لینک آن برند‌ها را هم در مقالات خود قرار می‌دهید و به ازای ورود افراد به این لینک‌ها و خرید محصولات شما هم بخشی از سهم فروش را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد!

فقط باید حواستان باشد خدماتی را معرفی کنید که با تخصص و موضوع وبلاگ‌های شما همخوانی داشته باشند.

• انجام تبلیغات به ازای کلیک

این یک روش درآمد غیرفعال برای بلاگرهاست. طبق این روش تبلیغات به شکل نواری کنار محتوای وبلاگ شما به نمایش درمی‌آید و زمانی که کاربران روی آن کلیک می‌کنند شما هزینه دریافت می‌کنید. این روش هم برای زمامی مناسب است که حجم ترافیک قابل توجهی در وبلاگ خود ایجاد کرده اشید.

• CPM

این هم یک روش تبلیغاتی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است؛ در این تکنیک تعدادی افرادی که تبلیغات شما را دیده‌اند میزان دستمزد شما را تعیین می‌کنند که مشخص است برای آن به تعداد زیادی مخاطب نیاز دارید.

• فروش تبلیغات

اگر وبلاگ شلوغی داشته باشید می‌توانید با فروش تبلیغات سود هنگفتی به دست آورید. این شیوه از دو روش تبلیغاتی که در بالا گفته شد مناسب‌تر و پردرآمدتر است.

• فروش اینترنتی محصولات

شاید بتوان گفت برای یک بلاگر موفق یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد فروش دیجیتالی محصولات است! می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی شامل نسخه‌های PDF یا کتاب‌های صوتی بفروشید. منتها این روش فقط ترافیک بالا نمی‌خواهد؛ بلکه باید یک برند تجاری مشخص برای خود فراهم کنید تا بتوانید با فروش محصولات به درآمد برسید.

اینفلوئنسر کیست؟

خب رسیدیم به بحث شیرین ایفلوئنسری. ببینید اینفلوئنسر در معنای لغوی یعنی تأثیرگذار. اما اگر معنای این حرفه را در دنیای دیجیتال‌مارکتنیگ هم بررسی کنیم می‌بینیم آنقدر هم متفاوت نیست!

«influencer به انگلیسی یعنی تأثیرگذار و به فردی گفته می‌شود که بر اساس دانش تخصصی خود در یک زمینه، موقعیت و ارتباط با مخاطبانش قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات دیگران را دارد. از این افراد به عنوان تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی هم یاد می‌شود.

برند‌های مختلف می‌توانند برای تحقق بخشیدن به اهداف بازاریابی خود با اینفلوئنسر‌ها همکاری کنند. این افراد به طور منظم درمورد یک موضوع خاص در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند و توجه فالوور‌های زیادی از افراد مشتاق را به محتوای آن رسانه جلب می‌کنند.»

منبع: دایان افیلیت

فرق بلاگر و اینفلوئنسر؟ همه چیز درباره این دو حرفه پولساز

شیوه کار یک اینفلوئنسر چگونه است؟

• هدف اینفلوئنسر‌ها نفوذ یا تأثیر روی انتخاب و تصمیمات دیگران است؛ این تصمیمات می‌تواند مثلاً خرید نوعی مارک لوازم آرایشی یا مطالعه یک کتاب انگیزشی باشد. به عبارتی یا فرد تشویق می‌شود محصولی که تا الان استفاده نکرده را خریداری کند یا اگر یک برند مشخصی از محصول را استفاده می‌کرد حالا تغییر می‌دهد، زیرا دوست دارند شبیه اینفلوئنسر‌های اینستاگرام باشند؛ پس تا الان فهمیدیم اینفلوئنسر‌ها با تکنیک‌های مشابه روانشناسی بر افراد تأثیر میگذارند.

• اینفلوئنسر‌ها دنبال طرفدار هستند؛ به عبارتی کلمه کاربر خیلی برای آن‌ها مطرح نیست بلکه دوست دارند در زمینه فعالیت خود طرفداران زیادی داشته باشند که از آن‌ها حمایت می‌کنند.

• چیزی که برای اینفلوئنسر‌ها اهمیت دارد در مرحله اعتماد و وفاداری مخاطبان آن‌هاست؛ آن‌ها دنبال ارتقای کیفیت محتوا‌های تولیدی خود در عین حال افزایش تعداد فالوور هستند. این دو عامل کلید موفقیت آن‌ها در دنیای بازاریابی دیجیتال است.

• و، اما به عنوان نکته آخر لازم است بدانید کار اینفلوئنسر تبلیغ و معرفی خدمات برندهاست؛ برند‌ها از اینفلوئنسر‌ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده می‌کنند آن هم باید روش‌های حرفه‌ای تبلیغات.

چرا خیلی از افراد اینفلوئنسری را برای کسب درآمد انتخاب می‌کنند؟

خب همانطور که ویژگی بلاگر‌های موفق را بالاتر بیان کردیم اینجا درباره ویژگی اینفلوئنسر‌ها صحبت می‌کنیم؛ شناخت این ویژگی‌ها و تفاوت آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر با جایگاه واقعی این دو حرفه آشنا شوید. همچنین اگر انتخابتان ورود به اینفلوئنسری است، پس باید از فاکتور‌هایی که پایین می‌گوییم برخورار باشید تا در این زمینه موفق شوید.

• دوست‌داشتنی بودن
• اشتیاق و انگیزه
• تعامل بالا
• برخورداری از اصول بازاریابی
• نوع پلتفرم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین