کد خبر: ۷۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۱۲

احمدی‌نژاد: وضعیت معیشتی مردم بهتر از قبل است

پنبه اومانیسم و غیره زده شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد امروز در نهمین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم وضعیت معیشت سرجمع بهتر از قبل است». 

به گزاش خبرنگار اقتصادی آفتاب، خبرنگار روزنامه اعتماد ملی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من به عنوان نماینده روزنامه منتقد دولت دو تا سوال دارم و از آنجا که دولت نهمی‌ها می‌گویند با این روزنامه‌ها ارتباط خوبی دارند، لطف کنید دو تا سوال را جواب دهید». 

رییس جمهوری با خنده گفت: «هم انتقاد می‌کند و هم جایزه می‌خواهد بگیرد، عجب». 

سپس این خبرنگار پرسید: «به سوال اولم به عنوان یک شهروند ایرانی پاسخ دهید نه به عنوان رییس جمهوری. چون ممکن است به عنوان رییس جمهوری از دولت دفاع کنید. می‌خواستم بدانم به عنوان یک شهروند ایرانی، وضعیت معیشی مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید»؟

خبرنگار اعتماد ملی افزود: «سوال دومم در رابطه با ابهامات و شایعات زیادی که مطرح است می‌باشد. جنابعالی مدیریت و دولت تان را بگونه‌ای متصل حضرت ولیعصر (عج ) می‌دانید. لطفا در مورد این ابهامات پاسخ دهید؟ احمدی‌نژاد خطاب به این خبرنگار گفت: «شما ابهام دارید»؟

خبرنگار گفت: «می‌خواهیم تایید یا تکذیب کنید». 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: «فکر می‌کنم وضعیت معیشت سرجمع بهتر از قبل است». 

وی افزود: «مصرف سرانه، قدرت خرید افزایش یافته است. البته به دلیل بعضی بخش‌ها که گرانی‌هایی اتفاق افتاد که نمی‌خواهم اینجا ریشه هایش را بیان کنم، در بعضی بخش‌ها آن چیزی که ما می‌خواهیم نیست. یعنی خارج از توقع است و به بعضی اقشار دارد فشارهایی وارد می‌شود مثل کسانی که متقاضی مسکن هستند». 

احمدی نژاد تصریح کرد: «اما در مجموع قدرت خرید در کشور ما در سه سال اخیر افزایش پیدا کرده‌است. فاصله هزینه‌ای دهک‌های پایین و بالا مقداری کاهش یافته و بهبود پیدا کرده بالاخره با تخصیص پلکانی، توزیع سهام عدالت و تقویت نهادهای حمایتی.اما اگر می‌پرسید که مطلوب ما هست و ما خوشحالیم از اینکه بعضی کالاها جهش پیدا کرده، نخیر مطلقا. ما ناراحتیم و همه تلاش دولت این است که اینها را معتدل و تعدیل کند». 

رییس جمهوری اظهار داشت: «ما علاقه مند بودیم که قدرت خرید افزایش پیدا بکند اما نرخ‌ها افزایش پیدا نکند یا بسیار کمتر از نسبتی که امروز افزایش پیدا کرده‌است، باشد. اما عواملی خارج از اراده دولت وارد شد که داریم تلاش می‌کنیم آنها را مهار کنیم».

احمدی نژاد اظهار داشت: «اما بحثی دیگر که شما مطرح کردید، صحبت من در مشهد صحبت بسیار روشنی بود. اینها اعتقادات ماست. حاکمیت و مدیریت کلی جهان به دست خدای متعال است و به اذن خدا در اختیار ولی خداست». 

رییس جمهوری افزود: «من دیدم شاید روزنامه شما بود نوشته بود یا کسی دیگر، خیلی سطحی برخورد شد با قضیه که آقا نگویید اگر بگویید، برنج گران می شود، امام زمان زیر سوال می‌رود. این چه حرفی است. خدا زیر سوال می‌رود. مگر ما معتقد نیستیم خدا حاکم بر جهان است چرا شر و ظلم است؟ این حاکی از عمل من و شماست. نفی حاکمیت خدا که نیست. من و شما خوب عمل کنیم همراه بشویم با حاکمیت الهی همه چیز درست می‌شود.عده‌ای سوء استفاده می کنند. دولت آمریکا لشکرکشی می‌کند آدم‌ها را در عراق می‌کشد و صهیونیست ها آدم‌ها را می‌کشند. این نفی حاکمیت خدا نیست». 

احمدی‌نژاد گفت: «حاکمیت خدا، همه‌اش خیر، هدایت، نور و عشق است اما ذات بد برخی آدم‌ها شر درست می‌کند. این را باید تفکیک کنید.این حرف بسیار حرف روشن و متعالی است. شما اگر نفی کنید حاکمیت خلیفه الهی را این منجر به نفی حاکمیت خدا خواهد شد». 

رییس جمهوری گفت: «می‌خواهم یک توصیه کنم، اعتقادات را بعضی‌ها وارد بازی های سیاسی نکنند. اینها اعتقادات ماست. من یک بحث علمی کردم. کسانی اگر بحث علمی دارند که این را نفی می‌کند بیایند مطرح کنند. دعوا نداریم با هم. توهین و مسخره بازی و مسخره کردن نباید باشد. یک بحث علمی است». 

وی افزود: «کسی مطرح کرده در جامعه و بسیار هم بنیادی است و متکی به ایات الهی و احادیث و یک منطق بسیار روشن است و منطبق بر منطق عقلی است». 

وی تصریح کرد: «اگر کسی منطق دیگری دارد، نفی می‌کند بیاید به صراحت مطرح کند. ما در دولت تمام وقت مشغول ضرب و تقسیم و حساب و کتاب و بحث کارشناسی و مذاکرات و پیگیری علمی کارها هستیم اما اینکه منکر شویم امدادهای الهی و امام عصر را نسبت به جامعه بشری و ملت مان و امامت امام را انکار کنیم، چیز خیلی بدی است». 

احمدی نژاد گفت: «انذار می‌دهم بعضی آقایان را. متاسفانه یا متوجه نشدند یا اطلاعات غلط گرفتند. بی‌محابا وارد شدند، حرفی زدند که خیلی حرف بدی بود. حتی اظهار نظر کردند راجع به ظهور امام زمان (عج) که به نظر ما چند صد سال دیگر هم محقق نمی‌شود. خیلی حرف زشتی است. شما چه کاره اید که پیش بینی می‌کنید». 

رییس جمهوری گفت: «دعوت به امام زمان دعوت به عدالت است. هر کس می‌گوید مردم امام زمان، می‌گوید مردم بیایید خوبی، عدالت، برادری، پاکی، خدمتگزاری و فداکاری و هر کس به خدا دعوت می‌کند در واقع دارد به اینها دعوت می‌کند». 

احمدی نژاد افزود: «ما می‌گوییم مردم حرکت کنید به سمت حکومت عدالت. حکومت عدالت مال امام است. بیایید برای عدالت، پاکی، دوستی و عشق. این حرف ها کجایش اشکال دارد. اگر حرف مترقی تری از این دارید ارایه کنید. پنبه اومانیسم و غیره زده شد. ته آن کشتار بچه‌های فلسطینی، عراقی و لبنانی و غارت ثروت ملت‌ها درآمد». 

وی اضافه کرد: «حرفی که ما می‌زنیم حرف همه پیامبران الهی و صالحان عالم است. من تعجب می‌کنم اگر خودتان را رقیب دولت می‌دانید بیایید کارهای دولت را نقد کنید چرا در اصول خودت را خراب می‌کنی».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۵
0
0
اگر سیاسیش نکنیم ومنطقی بگیم باید گفت که :

در آخر دولت خاتمی گوشت کیلویی تقریبا 4000 تومان بود ... مرغ 1200 تومان ..... مسکن !!!! .... اجاره خونه هم !!!! .... پودر ماشینی !!!! ... و برنج ایرانی هاشمی هم 1200 تومان ! و البته خیلی چیزهای دیگر

حالا قضاوت کنید که وضع معیشت مردم سرجمع یا سر منها بهتره یا ... ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین