کد خبر: ۷۵۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۷
احمدی‌نژاد:

اخباری که در دنیا منتشر می‌شود دلگرم‌کننده نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد با تقبیح برگزاری جشن شصتمین سالگرد تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی گفت: «برای مرده، جشن تولد برقرار کردن تاثیری به حال مرده نخواهد داشت. این مرده با انفاس این آقایانی که می‌خواهند آنجا جمع بشوند زنده نخواهد شد». 

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: «دو تا از مشکلات بشر را توضیح بیشتری می‌دهم. مساله اول مساله فلسطین است. امروز مساله فلسطین به مساله جامعه بشری و همه انسان‌ها تبدیل شده‌است». 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره مشوق‌های بسته پیشنهادی گروه ‪۵ + ۱‬ گفت: «ما با این ادبیات مخالفیم. تشویق برای چه؟ زمان این ادبیات گذشته است.اما ما آنها را تشویق می‌کنیم که به راه راست برگردند». 

احمدی‌نژاد با اشاره به بسته پیشنهادی ایران گفت: «ما یک بسته پیشنهادی برای گفت و گوهای همه جانبه داریم و به‌زودی به مقامات جهانی ارایه می‌کنیم». 

احمدی‌نژاد سپس اظهار داشت: «همانطور که می‌دانید امروز دنیا با مشکلات فراوانی مواجه است. اخباری که روزانه در دنیا منتشر می‌شود اخبار امیدبخش و دلگرم‌کننده‌ای نیست. قریب به اتقاف خبرهای حاکی از توسعه درگیری‌ها، تهدید‌ها، بسط دشمنی‌ها و کینه ورزی‌ها، جنگ‌ها، محرومیت‌ها و حوادث گوناگون علیه امنیت و رفاه و صلح و برادری است». 

وی افزود: «مناسبات سیاسی عالم بر پایه زورگویی و حقانیت قدرتمندان و قدرت‌های مسلط بنا شده است و شرایط امروز سیاسی عالم، حاصل این مناسبات است». 

احمدی‌نژاد گفت: «به لحاظ اقتصادی هم اخباری که در دنیا منتشر می‌شود اخبار ناخوشایند است. تورم سنگین جهانی، رکود بی‌سابقه یا کم سابقه جهانی، فاصله‌های عمیق بین کشورهای برخوردار و نابرخوردار، مرگ و میر گسترده انسان‌ها به دلیل عدم برخورداری از بهداشت و تغذیه مناسب و به قول بعضی از مسوولان سازمان ملل، بحران مواد غذایی در جهان امروز در مقابل ماست و ساز و کارهای تعبیه شده در مناسبات جهانی قادر نیستند وضعیت را مدیریت کنند». 

وی اضافه کرد: «هیچ راهبردی برای تغییر این شرایط و اصلاح وضع موجود در برابر بشریت قرار نمی‌دهند». 

احمدی نژاد تصریح کرد: «آشکارا حق شنیدن، حق بیان و آزادی بیان، حق تحقیق و پژوهش، حق نگارش و نشر کتاب سلب می‌شود و در دادگاهها آزاد اندیشان و صاحبنظران و پژوهشگران محاکمه و مجازات می‌شوند. این حاصل مناسبات و ساز و کارهای برآمده از اندیشه قدرت و سلطه است و می‌بینیم که به پایان راه خودش رسیده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین