کد خبر: ۷۵۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۸
در حاشیه نمایشگاه عکس همسر قطبی؛

قطبی، مردی تنها در بوم نقاشی همسر!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایشگاه نقاشی‌های بانوی کره‌ای افشین قطبی جذابیت‌ها و البته تلنگرهایی را به همراه داشت که می‌توانست ذهن هر آدم کنجکاوی را به تعمق وادار کند.

او نگاهی ماجراجویانه به وقایق فوتبالی ایران داشته و تلاش کرده بود در بوم نقاشی‌هایش آنچه را در این مدت از فوتبال ایرانی برداشت کرده بود به دنیای رنگ و تصویر بیاورد.

پشت چشم‌های بادامی یوروم ذهن تحلیلگری وجود دارد که آنالیزگر بسیار خوبی برای بیان حس و عواطف فوتبال است. خوب می‌بیند خوب حس می‌کند و خوب این احساس را به مخاطب می‌فهماند. 

او با اینکه در ارائه جزئیات چهره کمی ناتوان نشان می‌دهد اما در به تصویر کشیدن روح فوتبال با زبانی ساده توانمند به نظر می‌رسد. 

بانوی کره‌ای قطبی در نمایشگاه نقاشی خود نه به خاطر ایجاد همین احساسات مورد تحسین قرار گرفت بلکه حس، هیجان و طراوات او در کویر فوتبالی ایران که سرابش پول است، نقطه عطف نمایشگاه یوروم بود. 

به اینکه همسر قطبی به خاطر جایگاه همسرش بیشتر بر روی پرسپولیس زوم شده و بیشتر کارهایش را بر روی این تیم متمرکز کرده بود، کمتر خرده‌ای می‌توان گرفت اما برخی اثرهای او دردهای فوتبال فارسی بود که گذشتن از آن ساده‌اندیشی است. 

مقصود، نگاهی روانشناسانه به طور حرفه‌ای نیست اما وقتی یوروم تصویر همسرش را آن هم تک و تنها بر روی نیمکت پرسپولیس می‌کشد و خودش نیز در معرفی این اثر بر تنهایی همسرش تاکید دارد چه برداشتی می‌توان داشت؟! 

طرح این سوال، سوالی دیگری را به دنبال دارد که مگر افشین قطبی با دیگر مردان فرق دارد که درد دلهایش را به همسر نگوید؟  آیا مگر فقط زنان ایرانی هستند که از دل‌آزردگی‌ها و دلخوری‌های همسرشان خبردار می‌شوند؟ 

موضوع این طور به پایان نمی‌رسد که با اتلاق یک حس به اصطلاح ناسیونالیستی به یوروم در حمایت از همسرش بتوان، جواب تمام سئوال‌ها را داد و دیدگاه یوروم را این طور زیر سو ال برد چرا که آثار این بانوی کره‌ای در خصوص فیروز کریمی و بیشترین تمرکزی که بر تصویرگری او در میان کارهایش انجام داده چیز دیگری می‌گوید.

یوروم، فیروز کریمی را در قواره‌ای به تصویر کشیده بود که نگاهش کاملا عصبی به نظر می‌رسید و تداعی‌گر تنش‌هایی که در بازی‌های استقلال در حرکات کریمی ملموس بوده و هست.

همسر قطبی هرگز نگاهی کاریکاتور آمیز در آثارش نداشته ولی یک چیز جای سئوال داشت که آیا عمدی در بزرگنمایی لباس فیروز کریمی داشته که آن را دو یا سه برابر بزرگتر از این مربی کشیده است؟ 

این طرح خود به خود تداعی‌گر همان مثل لباس گشاد و آدم کوچک است که ذهن نکته‌بین را به خود مشغول می‌کند و آنجا هم شک را در درک این موضوع از جانب یوورم بالاتر می‌برد که وی در آثارش هیچکدام از مربیان دیگر را در چنین شمایلی به تصویر نکشیده است. 

یوروم در خصوص تصویر ناصر حجازی هم چنین می‌گوید: «او مربی جنتلمن و باکلاسی بود و از اینکه حجازی مقابل پرسپولیس قرار گرفت، خیلی خوشحالم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین