کد خبر: ۷۵۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸

گزارش تصویری: جشن تولد بودا در کره جنوبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:بودا که در واقع همان سیذارتاگواتاماست در ۵۶۳ قبل از میلاد نزدیک شهر کاپیلا واستو در کوه های هیمالیا واقع در نپال به دنیا آمد. او با وجود اینکه فرزند پادشاه بود و در خانواده ای مرفه به دنیا آمد از ثروت و رفاه موجود چشم پوشی و صرف نظر کرد و زندگی خود را وقف یافتن حقیقت کرد و پس از اینکه از امتحان های مختلف سربلند بیرون آمد در حالی که زیر سایه درخت بنیان در حال استراحت بود با خود عهد کرد تا زمانی که به حقیقت دست نیافته از تلاش و کوشش دست نکشد. شیطان در طی شب چندین بار تلاش کرد تا او را از حقیقت و معرفت دور کند ولی موفق نشد.
صبح روز بعد پس از اطلاع خورشید سیذارتا موفق به رویت حقیقت شد و از آن به بعد بودا نام گرفت. بودا پرنیما یکی از مقدس ترین روزها در تقویم بودیست است. جشن تولد بودا در واقع جشن روشن بینی و موفقیت نیرواناست.
 بودایی ها در این روز مقدس برای یادبود اهمیت جاودانی بودا و پیام دائمی آن به تطهیر خود می پردازند  و برای دعا و نیایش به معابدمی روند و علاوه بر آن به سخنرانی ها در مورد زندگی بودای بزرگ گوش می دهند.
در ژاپن نیز این روز جشن گرفته می شود و تقریبا کسی نمی تواند از شرکت در این جشن پرزرق و برق و با شکوه شانه خالی کند. تمامی معابد و اماکن مقدس در این کشور بزرگ و پهناور مملو از جمعیت و ازدحامی است که در حال ادای احترام به بودا هستند. 
تصاویر جشن تولد بودا در کره جنوبی را در اینجا ببینید. {$old_album_75421}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین