کد خبر: ۷۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۹

فستیوال فیلم کن، میزبان بزرگان سینمای جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شصت‌ویکمین فستیوال فیلم کن میزبان عده زیادی از فیلمسازان مطرح جهان از جمله کلینت ایستوود، وودی آلن ویم وندرس و استیون اسپیلبرگ است.

فیلم جدید اسپیلبرگ «ایندیانا جونز و جمجمه شیشه‌ای» در مراسم افتتاحیه جشنواره به اکران در می‌آید و 4 روز بعد به اکران سینماهای جهان درخواهد آمد.

«کلینت ایستوود» با فیلم (changeling) درباره کودک‌ربایی، با بازی «آنجلینا جولی» به کن بازگشته، «استیون سودبرگ» با فیلم (che) درباره زندگی چه‌گوارا و با بازی «بنسیو دل‌تورو» و «ویم وندرس» با فیلم شلیک در پارلمو (palermo shooting) در فستیوال حضور دارند. 

فیلم کوری (Blindness) با بازی «جولین مور» و «مارک رافلو» نیز در کن برای اولین بار به اکران در خواهد آمد. از دیگر فیلمهای شرکت کننده در فستیوال کن، فیلم‌ دو عاشق، با بازی «گوئنیت پالترو» و «خواکین فینیکس» هستند.

فیلم مستند تایسون Tysonبه کارگردانی جیمز تابواک درباره قهرمان بوکس آمریکا مایک تایسون و انیمیشن پاندای کانگفو کار (Kung Fu Panda)  در دیگر بخشهای فستیوال شرکت خواهند داشت.

فستیوال کن همواره با فیلم‌های پرهزینه آمریکایی مراسم خود را آغاز می‌کند از جمله می‌تواند به راز داوینچی و ماتریکس اشاره کرد که پس از اکران در کن به موفقیت جهانی در گیشه سینما رسیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین