کد خبر: ۷۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۶

حاج بابائی: بیش از 70 درصد استیضاح را قطعی می‌دانم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حاجی بابایی گفت:« با شتاب و جمع بندی‌ای كه شاهدیم، بیش از 70 درصد استیضاح را قطعی می‌دانم».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ،حمیدرضا حاجی‌بابایی با تشریح دستور كار مربوط به اختتامیه مجلس هفتم و افتتاحیه مجلس هشتم در جمع خبرنگاران گفت: «در نشست آخر مجلس هفتم پس از سخنرانی حداد عادل جمعی از مسوولان نیز سخنرانی خواهند داشت و در پایان عكس یادگاری در جایگاه هیات رئیسه با حضور همه نمایندگان گرفته می‌شود». 

این عضو هیات رئیسه مجلس  تصریح کرد: «افتتاحیه مجلس هشتم در روز 7 خرداد با حضور روسای سه قوه و مسوول دفتر مقام معظم رهبری و برخی مسوولان لشگری و كشوری برگزار شده و در ابتدای این نشست پیام مقام معظم رهبری به مجلس هشتم قرائت می‌شود و وزیر كشور گزارشی از برگزاری انتخابات ارایه خواهد داد». 

وی ‌افزود: «سپس انتخابات هیات رئیسه سنی صورت می‌گیرد كه محمدتقی رهبر به عنوان رئیس سنی و سیدحسین هاشمیان نایب رئیس، پیمان فروزش و احمدرضا دستغیب به عنوان منشیان انتخاب می‌شوند».

حاجی بابایی اظهار داشت:« وظیفه اول هیات رئیسه سنی قرعه كشی برای شعب به منظور بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان است و پس از انتخاب اعضای 15 شعبه، نشست مجلس به پایان رسیده و منتخبان مجلس هشتم برای تجدید پیمان به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌روند».

وی ادامه داد:«روز 8 خردادماه مجلس جلسه خواهد داشت و در آن ابتدا هیات رئیسه موقت انتخاب می‌شود كه هیات رئیسه موقت باید در 2 روز كار تصویب اعتبارنامه منتخبان را انجام دهد». 

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به روند طی شده در خصوص اعلام وصول طرح استیضاح گفت:« چهارشنبه زمان مناسبی برای استیضاح وزیر بازرگانی است اما اگر دولت شنبه را مناسب بداند می‌توانیم جلسه فوق‌العاده برای آن داشته باشیم». 

وی اضافه کرد:« با شتاب و جمع بندی‌ای كه شاهدیم، بیش از 70 درصد استیضاح را قطعی می‌دانم».

حاجی‌بابایی در پایان گفت:« این طرح استیضاح را به هیچ وجه برخورد با دولت نباید دانست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین