کد خبر: ۷۵۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶

خباز: می‌خواهیم اقلیتی باشیم که به رسمیت شناخته می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا خباز، منتخب مردم کاشمر در مجلس هشتم با اشاره به تصمیم حزب اعتمادملی مبنی بر تشکیل فراکسیون اعتمادملی در مجلس هشتم گفت: «همه احزاب طبق قانون می‌توانند در مجلس فراکسیونی به نام خود داشته باشند اما برخی احزاب یا خود نمی‌خواهند و یا احساس می‌کنند که به لحاظ کمیت نمی‌توانند فراکسیون خاصی تشکیل دهند؛ اما اعتماد ملی بر این باور است که می‌تواند فراکسیونی با نام خود در مجلس آینده تشکیل دهد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب تاکید کرد: «فراکسیون اعتمادملی ضمن همراهی با اصلاح‌طلبان در نظر دارد فراکسیون مستقل خود را تشکیل دهد تا با پشتوانه قوی علمی و حمایت فکری اتاق فکر حزب، طرح‌های خود را در جهت غنای هرچه بیشتر مجلس ارائه دهد».

خباز در ادامه خاطرنشان کرد: «حرکت فراکسیون اعتمادملی در مسایل کلی و اصلی با مجموعه اصلاح‌طلبان یکسان و همراه خواهد بود و تشکیل این فراکسیون مغایرتی با فعالیت‌های دیگر اصلاح‌طلبان نخواهد داشت».

وی درباره بحث ریاست مجلس هشتم و دیدگاه فراکسیون اعتمادملی در این‌باره گفت:‌ «هنوز در این زمینه به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ایم اما در نهایت فراکسیون حزب اعتمادملی به آن رییسی رأی خواهد داد که در زمینه خدمت به مردم دست ما را در مجلس باز بگذارد».

خباز اضافه کرد: «برخی متاسفانه اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسند و ما می‌خواهیم اقلیتی باشیم که به رسمیت شناخته می‌شویم و قصد خدمت به مردم و حل مشکلات مردم را داریم».

وی تاکید کرد: «اقلیت برای تاثیرگذاری و خدمت رسانی به ابزار نیاز دارد و این ابزار در اختیار هیات رییسه مجلس است بر این اساس ما به رییس و هیات‌ رییسه‌ای رأی خواهیم داد که به ابزارهای قانونی در اختیار نمایندگان احترام گذاشته و اقلیت را به رسمیت بشناسد».

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در ادامه تاکید کرد: «موضع ما کاملا در بحث ریاست مجلس مشخص است و با هیچ‌یک از آقایان کاندیدای ریاست مجلس هم عقد اخوت نبسته‌ایم بر این اساس این آقایان کاندیدای ریاست مجلس هستند که باید موضع خود را مشخص کنند».

وی در پایان درباره ریاست فراکسیون اعتمادملی مجلس هشتم گفت: «هنوز در این‌باره تصمیم خاصی گرفته نشده و هیچ‌کس به عنوان رییس این فراکسیون مشخص نشده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین