کد خبر: ۷۵۴۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱

باقری: به توافق نزدیک شده‌ایم

مذاکره کننده ارشد ایران با بیان این‌که زمان تصمیم گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده، اعلام کرد: بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.
باقری: به توافق نزدیک شده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) ۲۷ بهمن ماه در توئیتی نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

‏وی تصریح کرد: واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است.زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده است.

دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از ۱۱ روز تنفس برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌ها از روز ۱۹ بهمن ماه در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و کماکان در سطوح مختلف در حال برگزاری است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیشب در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و با بیان اینکه هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست، حصول توافق نهایی را منوط به «رفتار مسئولانه» طرف غربی دانست.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح کرد که بن بستی در وین نیست و افزود: ایران تصمیمات سیاسی خود را سال‌ها پیش گرفته و در برجام باقیمانده و منتظریم پاسخ ابتکاراتمان را از سوی طرف‌های غربی بگیریم.

مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند که به دنبال یک توافق خوب و قابل اتکاء در وین هستند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در نشست مشترک خبری با همتای فنلاندی با بیان اینکه در حوزه رفع تحریم‌ها بخش‌هایی از مطالبات‌مان مورد توجه قرار نگرفته، گفت: با خوش‌بینی، حسن نیت و جدیت به تلاش‌های خود برای رسیدن به توافق خوب و حتی فوری ادامه می‌دهیم. در همین خصوص نیز علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در توئیتی نوشت: دستورکار مذاکره‌کنندگان ایرانی برای ادامه دور هشتم گفت‌وگوها به دقت مشخص شده است. توافقی که طی آن تحریم‌های شکل‌دهنده فشار حداکثری رفع نشود، موجب شرطی شدن اقتصاد کشور شده و نمی‌تواند مبنای توافق خوب باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین