کد خبر: ۷۵۵۰۲۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
برای دریافت وام، باید ۱۰۰ میلیون به مدت چندین ماه سپرده‌گذاری شود

کارگران و بازنشستگان ناامید از دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی

دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان گفت: اگر از همان روز اول دولت اعلام می‌کرد که برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومانی، باید ۱۰۰ میلیون تومان در بانک به مدت چندین ماه سپرده‌گذاری شود و محدودیت‌ها و موانع دیگر را مطرح می‌کرد، بهتر از این بود که مردم را در بانک‌ها سرگردان کنند.
کارگران و بازنشستگان ناامید از دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی
آفتاب‌‌نیوز :

عباسعلی صفری (دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان) با انتقاد از وعده‌های غیرعملی برخی دولتمردان در دوره‌های مختلف گفت: مدتهاست وعده دادن‌ها به ابزاری برای دولتمردان تبدیل شده، در حالیکه بهتر بود آنچه در توان داشتند و امکان و زیرساخت آن فراهم بود، مطرح می‌کردند.

وی با هشدار نسبت به اینکه دادن وعده‌های بدون پشتوانه و بدون زیرساخت، تبعات خطرناکی برای نظام دارد، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که اعتماد مردم سرمایه نظام است و در اولین دیدار کابینه سیزدهم تاکید کردند که باید اعتماد مردم بازگردد، اما هنگامی که مسئولان وعده‌های بدون پشتوانه می‌دهند و جامعه را سرخورده می‌کنند، نه تنها اعتماد عمومی که از وعده‌های گذشته آسیب دیده، احیا نمی‌شود بلکه بیشتر از گذشته خدشه‌دار می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان با اعلام اینکه از هنگام اعلام پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن به همه مردم، روزانه تعداد زیادی از کارگر برای دریافت وام به خانه کارگر مراجعه می‌کنند و دست خالی باز می‌گردند، گفت: وقتی مردم به بانک مراجعه می‌کنند و به گمان اینکه می‌توانند تنها با یک درخواست ساده، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند، اما با موانع و مشکلات مطرح شده از سوی روسای بانک‌ها روبه رو می‌شوند، به این نتیجه می‌رسند که اظهارات مسئولان مانند وعده پرداخت وام، بدون پشتوانه و بدون ضمانت اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه قبل از آنکه دولت سیزدهم وعده پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به همه مردم را بدهد، بهتر بود بخشنامه شفاف و روشنی در این مورد صادر می‌کرد، گفت: اگر از همان روز اول دولت اعلام می‌کرد که برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومانی، باید ۱۰۰ میلیون تومان در بانک به مدت چندین ماه سپرده‌گذاری شود و محدودیت‌ها و موانع دیگر را مطرح می‌کرد، بهتر از این بود که مردم را در بانک‌ها سرگردان کنند.

صفری با اعلام اینکه کارگری که در ماه ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، از کجا می‌تواند ۱۰۰ میلیون تومان پس‌انداز داشته باشد و آن را ۶ ماه در بانک سپرده‌گذاری کند تا بتواند ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد، گفت: دولتمردان مسایلی مطرح می‌کنند که امکان اجرای آن برای دهک‌های پایین جامعه که نیازمندان واقعی دریافت وام هستند، وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از کارگران و بازنشستگان مستأجر هستند و دل به دریافت این وام‌ها بسته‌اند، گفت: متاسفانه وقتی کارگران و بازنشستگان برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند و تازه متوجه غیرواقعی بودن وعده پرداخت وام می‌شوند، این رفتار دولت باعث سرگردانی کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان با تاکید بر اینکه بخشی از دهک‌های پایین جامعه، کارگران و بازنشستگان به این دلخوش بودند که با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌توانند پول پیش برای اجاره خانه را بیشتر کنند، گفت: مستاجران سعی داشتند با دریافت وام و دادن به عنوان پیش کرایه، آنچه ماهیانه به عنوان کرایه می‌پردازند، در قالب پرداخت اقساط وام ذخیره کنند، اما سرخورده شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز عمر دولت سیزدهم به ۷ ماه نرسیده که دهک‌های پایین جامعه به ویژه کارگران و بازنشستگان نسبت به وعده‌های دولتمردان ناامید شده‌اند، گفت: بیشتر مردم گمان می‌کنند تمامی وعده‌های دولت مانند وعده پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون پشتوانه، غیر قابل اجراست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
9
ما که هربانک میریم میخندن وام کجا بود که دیگه حالا بدون ضامن هم بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
9
طبق معمول: وعده بی پشتوانه یا همون وعده سر خرمن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
5
این مدل وام تاییدیست بر افزایش تورم با اطلاع بانکها
چرا که بعد از چند ماه سپرده گزاری باید با وامی که میگیری خریدی انجام بدی که با پول امروزت بدون سپرده گزاری در بانک میتوانی خرید کنید
پس گول نخورید دیگر...
حافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
7
شما همان ۷تومن وام بازنشستگان تامین اجتماعی را هم در این دولت پرداخت نمیکنید.
جانباز فتح المبین.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
1
13
این دولت به تنهایی به اندازه تمام دولتهای قبلی وعده سر خرمن می دهد.
علی دهمرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
8
الانتقال نکردیم فهمیدیم دروغه دوماوام باسود۱۸درصدبدردبازنشسته بیچاره کجامیخورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
7
دولت مردان دنبال 100هزارتومان هیتندکه از مردم بگیرند تا امورات حقوق های نجومی خودویاران را پرداخت نمایند حقوق یکساله بنده اگرچبزی نخورم به 100 نمی رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
10
مردم.ساده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
8
یه هفته است در هر بانک رفاهی که میریم برای گرفتن وام ۵۰ میلیونی یه بنر چسباندن در باک میگن اون شرایطشه میریم شرایط رو بخونیم فقط نوشته وام ۵۰ میلیونی با نامه کسر از حقوق وام ۱۰۰ میلیونی با نامه کسر از حقوق و چک یا سفته قابل دریافت میریم میگیم خب وام ۵۰ تومنی میخواهیم میگن باید بدهکار بانک نباشی ضامن نشده باشی حقوقت جواب گوی اقساط وام باشه ۵۰ میلیون میاری سپرده گذاری میکنی بعد از سه ماه پول خودت رو بهت وام میدیم اخه اگه ۵۰ میلیون داشتیم که چه نیازی به وام داشتیم حیف اون هزینه ای نبود که بابت چاپ و خرید بنز ها صرف شده چسبانیدن در بانک اخه چرا مردم رو سر در گم میکنین چرا وعده هایی میدین که نمیتونین عملی کنین مگه مردم مسخره ی شما هستن یکباره بگین پول نداریم وام بدیم مردم بابت وام به بانک ها مراجعه نکنین البته این بازی رو دراوردن آقایون تا دیگه به کسی وامی ندن چون پول ندارن تا وام بدن
****
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
5
با سلام و احترام فراوان خدمت شما
من زنی خود سرپرست هستم که نه خانه دارم نه ماشین چند سال است که باید تعویض مفصل زانو کنم و نیاز فوری به درمان دارم با وجود اینکه خلاصه مدارک پزشکی خود را هم در شعبه حقوقی خود بردم خانم ...رئیس شعبه پل حر بدون توجه به مدارک و اسناد و حرفهایم گفت نمی‌توانم به شما وام بدهم بارها به سرپرستی بانک صادرات رفتم آنها گفتند نامه ای بنویسید و توضیحات لازم را بدهید باوجود گذشت دو هفته هنوز جواب نگرفتم روز پنجشنبه به من گفتند دیگر تماس نگیرید هروقت نامه از معاونت شعب برگشت به شما زنگ می‌زنیم میدانم هرگز تماس نمیگیرند اما هنوز امیدوارم با این زانوهای خراب بزحمت خودم را روی زمین میکشم اگر کسی این متن را می‌خواند و قدرت اجرایی دارد به من کمک کنید چون امیدم از بانک قطع شده... خدا ... که دروغگو وبیرحم هستند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
1
5
اگه بخوام وام بدن خودشون میتونن مثل حقوق واریز کنن نیازی به مراجعه حضوریم نیست ولی کی به کیه بابا
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
11
هربانکی رفتم بهانه گرفتند ولی با اصرار من گفتند کدام دیوانه ای شب عید وام میده؟ تا حالا دیدید ماشب عید وام بدیم؟ پول کجاست؟
حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
14
وقتی رئیس جمهور به مردمش وعده توخالی وبی پشتوانه میده چجوری توقع داره غربیها هم بدون پشت وانه به ایران تحریم هارا بردارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین