کد خبر: ۷۵۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

اوکراین چند خمپاره به خاک روسیه فرستاد

دو گلوله شلیک شده از اوکراین، امروز شنبه در پی تشدید تنش‌های نظامی در منطقه دونباس، در منطقه روستوف روسیه در نزدیکی مرز دو کشور منفجر شد.
اوکراین چند خمپاره به خاک روسیه فرستاد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فرانسه از سقوط چند خمپاره به نزدیکی محل حضور وزیر کشور اوکراین خبر داد و اعلام کرد، در حالی که وزیر کشور اوکراین در حال بازرسی از خط مقدم بود، گلوله‌ها سقوط کردند؛ اما به وی هیچ آسیبی وارد نشده است.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش داد که وضعیت در دونباس متشنج است و گلوله باران در امتداد خط مرزی اوکراین و روسیه افزایش یافته است. رسانه‌های اوکراینی همچنین فاش کردند: « یک سرباز اوکراینی دیگر در دونباس کشته شد و این دومین سربازی است که طی ۲۴ ساعت کشته می‌شود».

یک گلوله در ساعت چهار صبح شنبه به وقت مسکو، در منطقه تاراسوفسکی در ۳۰۰ متری خانه‌ای در روستای میتیاکینسکایا منفجر شد.

این منبع با بیان اینکه محل انفجار در حدود یک کیلومتری مرز اوکراین واقع شده است، خاطرنشان کرد: این حادثه خسارت مادی یا تلفات انسانی نداشته است.

فعالان روس‌زبان در صفحات توئیتر خود، تصاویری از محل حادثه را به اشتراک گذاشتند.

بنا به این گزارش، گلوله دیگری نیز در مجاورت روستای میتیاکینسکایا منفجر شد. به احتمال زیاد این یک گلوله آتش زا ۱۲۰ میلی متری بوده که از یک پرتابگر Grad شلیک شده است.

واکنش وزیر خارجه اوکراین به اصابت دو خمپاره به خاک روسیه

وزیر خارجه اوکراین شلیک دو گلوله خمپاره به خاک روسیه را اتهام مسکو علیه کی‌یف خواند و گفت: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری و بی‌طرفانه درباره اتهامات شلیک گلوله‌هایی هستیم که به خاک روسیه اصابت کرده است.

وزیر خارجه اوکراین افزود: ما خواستار اعمال تحریم‌های پیشگیرانه علیه روسیه قبل از انجام هر اقدامی برای حمله به اوکراین هستیم.

تنش‌های نظامی در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین در حالی تشدید می‌شود که جایی که دولت کی‌یف و جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک یکدیگر را به نقض توافقات مینسک و نقض آتش بس متهم می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین