کد خبر: ۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰

نظرات اعلمی درباره اننخاب رییس مجلس هشتم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکبر اعلمی نماینده تبریز در مجلس هفتم در یادداشتی در وبلاگ شخصی اش با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان مدعی شد که اصلاح طلبان فاقد هرگونه برنامه و استراتژی هستند. وی در ادامه این یادداشت به بررسی نحوه انتخاب رییس مجلس هشتم می پردازد و از اصلاح طلبانی که از لاریجانی حمایت کرده اند انتقاد می کند.

به گزارش  خبرنگار سیاسی آفتاب، متن یادداشت اکبر اعلمی این‌گونه آغاز شده است:
پیش از این بارها در قالب نطق و مصاحبه و سخنرانی های خود گفته ام مادامیکه شاخص های اصلاح طلبی، سنگ محک شناسائی اصلاح طلبان و وجه تمایز آنها با سایر جریانات سیاسی و خودی های تصمیم گیران اصلی حاکمیت تعریف و تبیین نشده است، حتی در صورت جلب نظر افکار عمومی به خود هم، برای مدت طولانی نمی توان آنرا حفظ کرد و همان اتفاقی خواهد افتاد که پس از پیروزی های چشمگیر طیف موسوم به اصلاح طلبان در دوم خرداد سال 1376 رخ داد، یعنی به همان راحتی که قدرت را در اختیار گرفته بودند ، به همان راحتی نیز از چنگشان خارج شد!

واقعیت این است که جریان موسوم به اصلاح طلب مانند جریان اصولگرائی فاقد هرگونه ایده و برنامه و استراتژی است و به همین دلیل نیز ایده خود را اغلب از طرف مقابل می گیرد. بنابراین مادامیکه اشخاص موسوم به اصلاح طلب خود هم نمی دانند که در پی دست یافتن به چه چیزی هستند و یا سیاست های راهبردی آنان چیست، روند به همین منوال ادامه خواهد یافت.
به همین سبب ملاحظه می شود که کف و سقف خواسته های اصلاح طلبان را همیشه رقیب تعیین می کند و لاجرم دامنه انتخاب حداقلی و حداکثری آنها را هم از خوب و خوبتر، به انتخاب میان بد و بدتر تنزل می دهد. به عبارت دیگر اصلاح طلبان بر خلاف اقتضائات تابلو و عنوانی که برای خود اختیار کرده اند، بجای آنکه با یک استراتژی مشخص اهتمام خود را صرف تغییر وضع موجود جهت دستیابی به وضع مطلوب کنند، تسلیم وضع موجود و واقعیت هائی می شوند که اندیشه اصلاح طلبانه تغییر آنرا ایجاب می کند. 

از همین روست که مقولات وپدیده هائی مانند آمدن و یا نیامدن لاریجانی به میهمانی حداد عادل و اینکه آیا ریاست مجلس سهم حداد عادل خواهد شد و یا لاریجانی، بزرگترین دغدغه و دلمشغولی اصلاح طلبان می شود، بنحوی که تیتر اول روزنامه های انگشت شماری که خود را مدعی و پرچمدار اصلاحات تلقی می کنند، به جای پوشش دادن اخبار مهم و متناسب با خاستگاه اصلاحات، به این قبیل خبرها اختصاص پیدا می کند و این در حالی است که پیش از این علی لاریجانی بخاطر تهیه و پخش برنامه هائی نظیر:"کارناوال عاشورا" ،"هویت"، "برلین" و" چراغ" و زادگاه غیر ایرانی اش همواره مورد شماتت و انتقاد اصلاح طلبان بود! براستی چه فرقی می کند که حداد عادل رئیس مجلس باشد و یا لاریجانی؟ 

اعلمی در بخش پایانی یادداشت خود آورده است:
از اینرو کسانی که برای آمدن لاریجانی و امثال او فرش قرمز پهن می کنند نباید فراموش کنند که حداد عادل،قالیباف،لاریجانی، احمدی نژاد و ... به رغم همه صفات و امتیازات خوبی که دارند،همه تخم مرغ های یک سبد هستند و با به قدرت رسیدن هر یک از آنان شاهد تغییر خوشایند و مطبوعی نخواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۱
0
0
با سلام
احسنت آقاي اعلمي. كاشكي همه مثل شما فكر كنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین