کد خبر: ۷۵۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۵
فرمانده نیروی انتظامی خبرداد:

طرح افزايش امنيت اجتماعی از اوایل خرداد ماه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با فرا رسیدن تعطیلات تابستان و افزایش حضور مردم و خانواده در معابر، گردشگاه‌ها و تفریحگاه‌ها، از اوایل خرداد ماه، افزایش امنیت و آرامش در این مكان‌ها، در دستور كارپلیس قرار می‌گیرد. 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه سومین همایش تجلیل از اساتید نیروی انتظامی درباره برخورد پلیس با فرقه‌های مبتذل غربی اظهارداشت: «برخی از جوانان كشور بدون توجه و شناخت نسبت به برخی از فرقه‌های مبتذل و غیر اخلاقی غربی، برخی از زیورآلات آن‌ها را استفاده كرده بدون آن‌كه از معانی آن مطلع باشند».

سردار مقدم با بیان اینکه باید با همكاری صدا و سیما، افكار، رفتار و نمادهای مبتذل غربی را به مردم اطلاع‌رسانی كنیم،تصریح کرد: « بسیاری از جوانان مطلع نیستند كه برخی از عكس‌های روی لباس‌ها، انگشترها، گردنبند و كمربندها مربوط به گروه‌های شیطانی و گروه‌های منحرف جنسی و اخلاقی است».

وی افزود: «در گام‌های ابتدایی، فروشندگان را توجیه كرده و محدودیت‌هایی برای آن‌ها ایجاد كردیم و به افرادی كه از این لباس‌ها استفاده می‌كنند، صرفا تذكر داده می‌شود».

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:« برخورد با این افراد به عنوان مجرم،در دستور كار ناجا قرار ندارد، البته شایسته ملت و فرهنگ ما نیست كه نمادهای مبتذل غربی و به خصوص گروه‌های منحرف خشن در كشور گسترش یابد».

این مقام بلند پایه نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال كه سخنگوی قوه قضاییه ورود بدون مجوز نیروی انتظامی به شركت‌های خصوصی را ممنوع اعلام كرده است، گفت: «در قانون نظارت بر اماكن عمومی، هر مكانی كه ورود عموم مردم به آن آزاد باشد، مشمول اماكن عمومی است».

وی ادامه داد:«بنابراین پلیس برای ورود به این اماكن نیازی به مجوز ندارد. اما در خصوص جاهایی كه ورود افراد آزاد نیست نیروی انتظامی با كسب مجوز قضایی ورود پیدا می‌كند».

سردار مقدم گفت: «برخی از شركت‌های خصوصی با تغییر كاربری ساختمان‌های مسكونی مخل نظم و آرامش و امنیت ساكنان مجتمع‌های مسكونی شده‌اند و این در حالی است كه ورود و خروج همین مراجعه كنندگان بعضاً امنیت اخلاقی ساكنان آن منطقه را نیز به خطر می‌اندازد».

این مقام بلند پایه انتظامی کشور در ادامه گفت: «بر اساس گزارش‌های موجود از زمان اعلام این طرح، بیش از 80 درصد رفتارها و پوشش در این شركت‌ها اصلاح شده است».

سردار مقدم با اشاره به اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در کشور به خصوصی سازی تاکید کرد و گفت :« ناجا از شرکت های خصوصی سازی حمایت می کند و هیچگاه مانعی در این جهت تبدیل نمی شود».

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه این موضوع بیشتر مورد توجه شركت‌نماهایی مانند شركت‌های لیزینگ قلابی،شرکتهای ساختمانی قلابی و شركت‌هایی از این نوع می باشد گفت: «وضعیت پوشش و حجاب نسبت به سال گذشته بهبود یافته است ».

وی درباره فعالیت‌های شركت‌های خصوصی خارجی گفت:« شركت‌های خارجی باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت کنند».

رییس پلیس کشور با بیان این كه طبق طرح گسترش حجاب و عفاف، ناجا ورودی به ادارات و مراكز آموزشی نخواهد داشت، تصریح كرد:« ادارات و مراكز آموزشی باید ضوابط را به كاركنان، دانشجویان، دانش‌آموزان و مراجعه كنندگان یادآوری كرده و كنترل كنند، بنابراین پلیس مداخله‌ای در این زمینه نداشته و مسوولیت به دستگاه‌ها سپرده شده است».

سردارمقدم با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گفت: «این طرح در جهت حمایت از زنان است و به هیچ وجه قصد برخورد با زنان در این طرح نیست». رییس پلیس کشور خاطرنشان کرد: «البته در این بین، زنانی هم هستند كه با ظاهر مانكنی در خیابان‌ها تردد می‌كنند كه اغلب نیز هدفمند ظاهر می‌شوند، که هدف ناجا برخورد با این افراد است».

این مقام بلند پایه انتظامی کشور با بیان این كه بر اساس نظرسنجی‌ها ، زنان احساس امنیت كمتری نسبت به مردان دارند، خاطر نشان كرد: «مورد هدف بودن زنان و نداشتن قدرت دفاع از خود، به صورت طبیعی باعث احساس امنیت كمتری می‌شود كه در تلاش هستیم كه احساس امنیت زنان در جامعه افزایش یابد». 

سردار مقدم درباره نامحسوس شدن طرح ارتقا امنیت اجتماعی گفت: «به طور كلی در همه حوزه‌ها، قصد افزایش كنترل‌های نامحسوس را داریم. اگر امروز در بخش مراقبت نامحسوس 10 تا 20 درصد فعالیم، تلاش خواهیم كرد تا برنامه پنجم توسعه 70 تا 80 درصد فعالیت‌هایمان غیر قابل رویت شود كه تحقق این امر نیازمند گذشت زمان، فرهنگ‌سازی، تجهیزات و سازماندهی نیروهاست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین