کد خبر: ۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۴ - ۲۰:۰۲

محمود احمدي نژاد براي افتتاح « شهر آشوب » دعوت شد

آفتاب‌‌نیوز : علي غفاري، مجري طرح و مدير توليد اين سريالدر گفت و گو با خبرنگار تلويزيوني مهر، با اعلام اين خبرگفت: بر اساس برنامه ريزي پنجم مرداد ماه به عنوان آغاز به کار اين سريال تلويزيوني انتخاب شده است. ما براي مراسم افتتاحيه به جز دعوت از خبرنگاران و اهالي رسانه ها از مهمانان ديگري هم دعوت به عمل آورده ايم که محمود احمدي نژاد، رييس جمهور منتخب نيز يکي از مهمانان برنامه است.

وي خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحيه مجموعه تلويزيوني « شهر آشوب » از سفير و کنسول کشور ازبکستان هم دعوت کرده ايم تا در اين مراسم حضور يابد. چون بخشي از سريال در کشور سمرقند و بخارا فيلمبرداري خواهد شد که در کشور ازبکستان قرار دارد. در حال حاضر سريال مراحل نهايي پيش توليد و آماده سازي دکور را سپري مي کند و هفته آينده فيلمبرداري در شهرک سينمايي غزالي آغاز خواهد شد.

متن مجموعه تلويزيوني « شهر آشوب » را که به وسيله فريدون دانشمند به نگارش درآورده است، داستان دو دانشمند ستاره شناس ايراني را روايت مي کند که براي ساخت رصد خانه اي در سمرقند - در قرن 9 هجري - راهي اين شهر مي شوند و براي ساختن اين رصد خانه حوادثي را تجربه مي کنند.

حسين ياري، امين زندگاني، رويا تيموريان، جهانگير الماسي، محمد صادقي، شبنم قلي خاني، بهزاد خداويسي و سعيد نيکپور نقش هاي اصلي را در اين اثر ايفا مي کنند. همچنين حسن پويا به عنوان مديرفيلمبرداري، عبدالحميد قديريان به عنوان مديرهنري، ربيع الله صمدي، بنفشه صمدي و سعيد کريمي در سمت دستياران کارگردان، محسن علي اکبري در مقام تهيه کننده و فرهاد کي نژاد به عنوان سرپرست گروه توليد در ساخت اين سريال با ساير عوامل توليد همکاري مي کنند.

اين سريال که فيلمبرداري آن حدود يک سال و نيم به طول خواهد انجاميد به جز تهران، در بندرترکمن و شهرستان کاشان و بخشي از آن در کشور ازبکستان فيلمبرداري مي شود و تعدادي از بازيگران مطرح اين کشور در اين مجموعه تعدادي از نقش ها را به خود اختصاص خواهند داد.

مجموعه تلويزيوني « شهر آشوب » که متن آن را يدالله صمدي بازنويسي کرده است در قالب 20 قسمت 45 دقيقه اي تهيه و توليد خواهد شد. اين اثر به همت سيما فيلم توليد مي شود و ازبک فيلم به عنوان بزرگترين موسسه فيلمسازي در کشور ازبکستان در ساخت اين سريال همکاري مي کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین