کد خبر: ۷۵۵۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

روسیه: آماده میانجیگری بین تهران و ریاض هستیم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو بارها به شرکای سعودی و ایرانی خود پیشنهاد میانجیگری را داده است و این مسئله همچنان به قوت خود پابرجاست.
روسیه: آماده میانجیگری بین تهران و ریاض هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو آماده است تا میانجی بین ایران و عربستان باشد.

به گزارش ریانووستی، وی در جریان یازدهمین کنفرانس خاورمیانه در این باره گفت: ما بارها به شرکای خود در ریاض و تهران میانجیگری خود را پیشنهاد داده و اعلام کرده‌ایم که مسکو می‌تواند به عنوان محل ملاقات رسمی و غیر رسمی قرار گیرد و در این زمینه پیشنهاد ما همچنان روی میز است.

بن فرحان روز شنبه در جریان شرکت در نشست امنیتی مونیخ اعلام کرد: علی‌رغم عدم پیشرفت اساسی در مذاکرات پیشین، ما مشتاقانه منتظر پنجمین دور از گفتگوهای ایران و عربستان هستیم.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: ما به ضرورت حل هر بحرانی از طریق گفتگو معتقدیم و امیدواریم ایران نیز تمایل جدی برای یافتن راه حل داشته باشد.

از سال ٢٠١٦ هیچ روابط دیپلماتیکی بین ایران و عربستان وجود نداشته اما در ماه‌های اخیر دو طرف تمایل خود برای بهبود روابط را اعلام کرده‌اند.

تاکنون چهار دور از گفتگوهای ایران و عربستان در بغداد برای عادی‌سازی روابط برگزار شده است و انتظار می‌رود بغداد به زودی میزبان پنجمین دور از این گفتگوها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین