کد خبر: ۷۵۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۶
مجتبی واحدی:

از تیتر تحمیلی دولت تمکین نکردیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجتبی واحدی، سردبیر روزنامه آفتاب یزد با اشاره به حجم بالای جوابیه‌ها و پاسخ‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم به مطبوعات و رسانه‌ها اظهار داشت: «هرچند که بخشی از وظیفه شورای اطلاع‌رسانی دولت همین است که به اخبار رسانه‌ها درباره دولت توجه کرده و پاسخ دهد؛ اما نوع جوابیه‌های این شورا در دولت نهم و همچنین مصادیقی که برای این کار برمی‌گزینند جای حرف و سوالات جدی دارد».

وی در این‌ رابطه به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «متاسفانه شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم در مقابل تحلیل‌های رسانه‌ها جوابیه ارسال می‌کند و در آن از ادبیاتی استفاده می‌کند که در شأن رسانه‌ها و مطبوعات نیست».

واحدی به جوابیه امروز شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم به سرمقاله اخیر روزنامه آفتاب یزد اشاره کرد و تصریح کرد:‌ «در شماره امروز روزنامه با وجود آنکه جوابیه این شورا را چاپ و منتشر کردیم اما از تیتری که آنها قصد تحمیل آن را به ما داشتند، تمکین نکردیم».

وی در ادامه اظهار داشت: «همکاران مطبوعاتی ما تاکنون در تمکین از تیترهای تحمیلی شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم بسیار اشتباه کرده‌اند و همین امر باعث شده که این موضوع به یک روند برای این شورا تبدیل شود».

سردبیر روزنامه آفتاب یزد اضافه کرد: «در پایان پاسخ شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم اشاره کردم که "به دوستان خود يادآوری می‌‌كنيم اين تنها جوابيه‌ای بود كه علی‌رغم استفاده از عباراتی همچون (دروغ مضحكه‌آميز)، آن را تقديم خوانندگان عزيز نموديم و چنانچه در آينده جوابيه‌هايی حاوی اين عبارات به دست ما برسد تصميم‌گيری در مورد چاپ آنها را به مراجع قضايی خواهيم سپرد و تنها در صورت الزام دستگاه قضايی، آن را چاپ خواهيم كرد"».

واحدی افزود: «البته باید توجه داشت که چاپ عین جوابیه‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم به رسانه‌ها به دلیل نوع ادبیات و موضوعات آنها، خود نوعی روشنگری درباره عملکرد این شوراست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین