کد خبر: ۷۵۵۷۸۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
تشریح وضعیت اقتصادی ایران در گفت‌وگوی آفتاب‌نیوز با جعفرزاده ایمن‌آبادی؛

بودجه ۱۴۰۱ یک فاجعه ملی است| مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند| اخراج کارمندان بخاطر حمایت از دولت روحانی

انگار میان کشور مرز سفید و سیاه کشیده شده و مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند/ در حال انتقام‌گیری سیاسی هستند/دیگر تلاشی برای جذب منتقدین و مخالفان نمی‌شود/ ادبیات دولت هم در مواجهه با مخالفان زشت و ناپسند بوده /فاصله میان دولت و ملت روز به روز در حال زیاد شدن است/ باید یک وفاق ملی اتفاق بیفتد/ دولت نمی‌تواند با عده معدودی از مردم کشور را مدیریت کند/ فضای سیاسی کشور روز به روز دارد تاریک‌تر می‌شود/ اطرافیان رئیسی دارند ایشان را به سمتی هدایت می‌کنند که از مردم دورتر شوند/ آرای ایشان ۲۵ درصد ریزش دارد/ تیم آقای رئیسی با همه سر دعوا دارند/ در برخی از ادارات، کارمندان رده پایین را هم به دلیل اینکه طرفدار دولت قبل بوده‌اند در حال عوض کردن هستند/ انگار ایشان منتخب ۱۵ میلیون نفر هستند نه رئیس‌جمهور همه مردم ایران/ این دولت چیزی به نام جاذبه وجود ندارد، فقط همه چیز دافعه هست/ بودجه سال ۱۴۰۱ یک فاجعه ملی است/ بودجه با یکسری خواب و خیال نوشته شده/ این بودجه را بعد از انقلاب، فاجعه‌آمیز‌ترین بودجه می‌دانم/میرکاظمی را در این خصوص به مناظره دعوت می‌کنم/ این یک‌دستی راهی برای سرپوش گذاشتن برای مشکلات شده است نه حل آنها/ کسانی که در سال گذشته به بودجه دولت آقای روحانی نقد وارد می‌کردند، امروز کجا هستند؟/ هرچه سریع‌تر باید یک تیم اقتصادی زبده تشکیل شود تا بتوانند برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کنند که وضعیت بیش از این بد نشود
بودجه ۱۴۰۱ یک فاجعه ملی است| مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند| اخراج کارمندان بخاطر حمایت از دولت روحانی
آفتاب‌‌نیوز :

به روز‌های آخر سال هزار و چهارصد در حال نزدیک شدن هستیم، سالی که در آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و ابراهیم رئیسی با حدود ۱۸ میلیون رای رئیس‌جمهور شد. رئیسی در دوران انتخابات، وعد‌های گوناگون اقتصادی را ارائه می‌داد و از زندگی بهتر با کار و تلاش دولت انقلابی صحبت می‌کرد؛ وعده‌های که تا به اینجای کار، در تحققشان ناموفق بوده و از زمانی که دولت را از حسن روحانی تحویل گرفته است، مردم وضعیت بهتری نداشته‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آمار و ارقام حاکی از این است که وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم نه تنها بهتر نشده، بلکه مدام در حال بدتر شدن است. برای بررسی کارنامه اقتصادی دولت سیزدهم و چالش‌های پیش روی آن، گفتگویی داشتیم با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی.

جعفرزاده درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی فعلی کشور به خبرنگار آفتاب‌نیوز گفت: بنظر بنده امروز در حاکمیت و دولت دیگر تلاشی برای جذب منتقدین و مخالفان نمی‌شود. انگار به میان کشور مرز سفید و سیاه کشیده شده است و مردم به دو دسته انقلابی و ضدانقلاب تقسیم شده‌اند و این بسیار ناراحت‌کننده است. بنده اعتقاد دارم با اینکه خیلی از مردم به وضعیت موجود نقد دارند اما همه مردم به این کشور علاقه دارند و دوست دارند که اوضاع کشور بهبود پیدا کند و ایران به یک وحدت و انسجام برسد. متاسفانه در دولت سیزدهم یک خط‌کشی عجیبی شده و عده‌ای از مردم دوست فرض می‌شوند و عده دیگر دشمن.

فاصله میان دولت و ملت در حال زیاد شدن است

حذف کارمندان بخاطر حمایت از دولت روحانی

این نماینده سابق مجلس افزود: بنده فکر می‌کنم دولت آقای رئیسی باید سیاستی اتخاذ کند که در آن مخالفان دولت هم جذب شوند و با آن‌ها همفکری شود به همانند رفتاری که دولت آقای خاتمی انجام داد. بهرحال ایشان با نزدیک ۱۸ میلیون رای انتخاب شده‌اند که میزان رای بالایی نیست. تا به حال که آقای رئیسی برای جذب منتقدان برنامه‌ای نداشته‌اند و نزدیکان ایشان هم به جای اینکه تلاشی برای جذب مخالفان دولت داشته باشند، بیشتر انزجار عمومی ایجاد کرده‌اند. برخی از افراد در حال حاضر در حال انتقام‌گیری سیاسی هستند که برای کشور بسیار مضر است. ادبیات دولت هم در مواجهه با مخالفان زشت و ناپسند بوده است. شعار‌های انتخاباتی آقای رئیسی نیز تا به حال محقق نشده و قول و قرار‌های دولت ایشان روی زمین مانده است. از طرف دیگر فشار بر مردم زیاد شده که این خود باعث شده تا خیلی از کسانی که به آقای رئیسی رای داده‌اند، پشیمان شوند. به نوعی ما شاهد این هستیم که فاصله میان دولت و ملت روز به روز در حال زیاد شدن است. برای کاهش چنین وضعیتی، باید یک وفاق ملی اتفاق بیفتد چراکه دولت نمی‌تواند با عده معدودی از مردم کشور را مدیریت کند.

جعفرزاده اظهار داشت: انقلاب ما وابسته به مردم است. مردم علایق سیاسی متفاوتی دارند، ولی همه زیر چتر جمهوری اسلامی هستند. ممکن است یک نفر به دولتی علاقه‌مند باشد و یک نفر دیگر به دولت دیگری. اصلا نظام جمهوری و انتخابات به همین معناست. اما از زمانی که این دولت روی کار آمده، فضای سیاسی کشور روز به روز دارد تاریک‌تر می‌شود. بنده گمان می‌کنم اطرافیان ناآگاه آقای رئیسی دارند ایشان را به سمتی هدایت می‌کنند که از مردم دورتر شوند. این مسئله باعث شده تا هر روز کار برای آقای رئیسی سخت‌تر شود. اگر امروز آقای رئیسی در انتخابات شرکت کند در خوشبینانه‌ترین حالت آرای ایشان ۲۵ درصد ریزش دارد. انگار تیم آقای رئیسی با همه سر دعوا دارند. در برخی از ادارات، کارمندان رده پایین را هم به دلیل اینکه طرفدار دولت قبل بوده‌اند در حال عوض کردن هستند. الان در تمام وزارتخانه‌ها کارمندان از وزرای انتخابی دولت ناراضی هستد؛ چراکه وزرا نگاه درستی به آن‌ها ندارند و مدام در حال خط‌کشی هستند. متاسفانه این رفتار نادرست به سازمان‌های فوق‌تخصصی هم رسیده که اصلا جای اینگونه کار‌ها نیست. این رفتار‌ها به گونه‌ای است که انگار ایشان منتخب ۱۵ میلیون نفر هستند نه رئیس جمهور همه مردم ایران. در این دولت چیزی به نام جاذبه وجود ندارد، فقط همه چیز دافعه هست.

بودجه با یکسری خواب و خیال نوشته شده و یک فاجعه ملی است

وی در خصوص بودجه سال آینده و چگونگی برنامه‌ریزی آن گفت: بودجه‌ای که برای سال آینده نوشته شده است، هیچ پشتوانه اجرایی ندارد. بنده آقای میرکاظمی را در این خصوص به مناظره دعوت می‌کنم. بنظر من این بودجه یک فاجعه ملی است. اولا که بودجه بسیار بی‌انظباتی است و تراز عملیاتی ندارد. دو و نیم تا سه برابر بودجه امسال، بودجه سال ۱۴۰۱ کسری دارد. دوما، این بودجه با یکسری خواب و خیال نوشته شده است و با واقعیت‌های روز جامعه ارتباطی ندارد. به نوعی شعاری بودجه نوشته‌اند. خیلی از وعده‌های انتخاباتی دولت همینگونه بود. از افزایش یارانه‌ها تا قرض نکردن از بانک‌ها. در هیچکدام موفقیتی کسب نکرده‌اند. ثالثا این بودجه بسیار تورم‌زا است و اصلا به فکر تولید نیست. هیچ جای این بودجه مردم مورد توجه نبوده‌اند. الان به غیر از دارو و گندم برای چیز دیگری ارز ترجیحی در نظر گرفته نشده است. این بودجه قطعا مشکل‌آفرین است. بنده برای دیوان محاسبات متاسفم. جای تعجب است که آقای بذرپاش به این وضعیت بودجه اعتراضی نمی‌کند؛ چراکه به گونه‌ای دولت از زیر بار نظارت در این بودجه فرار کرد. وقتی از اعضای هیئت رئیسه کمیسون تلفیق یک نفر اقتصاددان نیست، اینگونه مشکلات در بودجه‌ریزی پیش می‌آید. به صورت کلی بنده این بودجه را بعد از انقلاب، فاجعه آمیز‌ترین بودجه می‌دانم.

فشار مضاعفی بر مردم وارد خواهد شد

این چه جراحی است که پیامدش نابودی مردم است؟

جعفرزاده درباره پیامد‌های عملکرد اقتصادی دولت گفت: دولت و سازمان برنامه بودجه هنوز با مردم صداقت ندارند. پیش‌بینی من این است که قطعا یارانه حامل‌های انرژی حذف خواهد شد و فشار مضاعفی بر مردم وارد خواهد شد و حتی در پرداخت قبوض هم به مشکل می‌خورند. گران‌کردن بنزین در کیش شروع شد و احتمالا برای افزایش قیمت آن برای سراسر کشور نیز برنامه دارند. به نوعی دولت مردم را در سیاست‌های اقتصاد. متاسفانه تیم اقتصادی دولت بسیار ناآگاه و قانون‌گریز هستند و این یک‌دستی مجلس و دولت و قوه قضاییه در این زمینه هم بر مشکلات در این بخش افزوده است. به نوعی این یک‌دستی راهی برای سرپوش گذاشتن برای مشکلات شده است نه حل آنها. اصلا مجلس نباید زیر بار چنین بودجه‌ای می‌رفت چراکه این بودجه برای اولین بار دستوری و تحکمی نوشته شده است. هرکس هم در سازمان برنامه به این بودجه ایراد گرفته، از کار خود برکنار شده است. کسانی که در سال گذشته به بودجه دولت آقای روحانی نقد وارد می‌کردند، امروز کجا هستند؟ مثلا امروز آقای نادران چرا سکوت کرده است؟ بنده قصد دفاع از دولت گذشته را ندارم، اما تمام ایراداتی که به بودجه دولت آقای روحانی می‌گرفتند ده برابرش در این بودجه است و کسی چیزی نمی‌گوید.

وی در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز، چشم‌انداز آینده اقتصادی ایران را اینگونه توصیف کرد: بنده تا به اینجای کار از دولت آقای رئیسی برنامه‌ای برای آینده اقتصادی ایران ندیده‌ام. اصلا ما امروز برنامه هفتم توسعه را در کشور نداریم. سوال من از دولت این است که افق چشم‌انداز اقتصادی ایران کجاست؟! انگار این دولت قائل به برنامه نیست. وقتی رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید کاری به برنامه نداریم و به صورت روزشمار پیش می‌رویم، چه توقعی می‌توان داشت. در چنین حالتی نمی‌شود آینده اقتصادی کشور را پیش‌بینی کرد ؛چرا که برنامه‌ای وجود ندارد که بگویم خوب است یا بد. امروز هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی دولت آقای رئیسی کجاست؟ بنظرم هرچه سریع‌تر باید یک تیم اقتصادی زبده تشکیل شود تا بتوانند برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کنند که وضعیت بیش از این بد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
4
51
دولت قبلی به اعضای بسیج در ادارات بها داده نشد. در این دوره برعکس شده و تنها کسانی که در بسیج نیز عضویت دارند مورد توجه قرار گرفته اند. متاسفانه این همان داستان اتوبوسی می آورند و اتوبوسی می برند است که بهره خوبی نصیب کشور نمی کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
7
33
خودش می برد خودش می دوزد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
82
18
فعلا که افزایش قیمت دلار و سکه رو بهتر از قبل کنترل کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
این هم به صدقه سر مذاکرات هست، به روحانی هم اجازه میدادن مذاکره واقعی کنه بهتر از اینا عمل میکرد
یک فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
به ناشناس میگم که روحانی ۸سال مذاکره کرد اینکه میگه اجازه چیه حالا این دولت داره برا کلاهی که... رفته را میخواد با مداکره پس بگیره چون قبلا داده رفته عوضش چیزی نگرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
چه خوب شد! پس می توانیم از امروز به بعد، به جای برنج و گوشت و مرغ و سیب زمینی و... که در همین مدت قیمتش به شدت افزایش پیدا کرده، سکه بخوریم!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
13
40
در برخی از ادارات، کارمندان رده پایین را هم به دلیل اینکه طرفدار دولت قبل بوده‌اند در حال عوض کردن هستند
دقیقا رفتار احمدی نژادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
68
16
همه سیاهی هایی که جنابعالی میبینی مربوط به دوره خودت و دولت روحانی میباشد. مردم دیگه گول شما را نمیخورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
اونوقت مردم شما ده درصدی ها هستید؟؟؟ دولت و مجلسی حداقلی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
55
15
فاجعه ملی بعداز انقلاب دولت روحانی بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
مونده تا فاجعه را ببینید!!! با ..... نباید بحث کرد!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
12
14
در خصوص تغییر کارمندان این مطلب به نظر من عمومیت ندارد ‌صحیح نیست
الان در شهر محل سکونت بنده صرفا استاندار و‌چند معاون وی تغییر کردند و حتی فرماندار مرکز استان همان شخص سابق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
5
34
به ما نهار ندادن اینجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
11
39
بی کفایت ترین دولت ...سالی که نکوست از بهارش پیداست از دروغ سالی ۱میلیون واحد مسکونی بگیر برو تا بعدش اکه میگی نه با ماشین حساب ،حساب کن ببین میشه ساعتی چند واحد تا الان یک نصفه هم تحویل نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
6
19
متاسفانه برخی مدیران را بدون دلیل و به جهت سلیقه های سیاسی تغییر می دهند ‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
33
10
خامیان دولت قبل لا اقل یکسال به دولت جدید فرصت بدهند تا ببینند سالی یک میلیون مسکن ساخته میشه یا نه!در ضمن امسال بودجه دولت قبلی جاریست و بی برنامگی دولت قبلی. دولت جدید با بودجه پیشنهادی از سال ۱۴۰۱ شروع میشود. لطفا کمی تفکر!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
5
21
رئیسی کلا با ۳۰درصد ارا ایران بالا امد و رقیبش ارا باطله و بالاتر از رای او رای نداده ها بودن...تیم او سالها تلاش کرد جلوی پیشرفت دولت قبل و کشور را بگیره و افراد زبده و گار بلد را کنار زدن و عده ای بی تجربه عینا زمان احمدی نژاد به ریاست برادران ...امدن رو...علی برکت تلله
سجاد بیسواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
13
9
ادبیات دولت هم در مواجهه با مخالفان زشت و ناپسند بوده است!!!!!!!!!!!
در مورد دولت رئیسی حرف میزنی یا روحانی؟
بیسواد
بی شناسنامه
تازه به دوران رسیده
برو به جهنم
کاسب تحریم
...
بازم بگم؟
اینارو رئیسی به مخالفینش گفت یا روحانی؟
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
18
11
جناب آفتاب اگه نمی توانید برای حل مشکلات این کشور کاری بکنید این قدر نق نزنید و بگذارید دولت مشکلات مردم را حل کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
5
13
این بابا قبلا توی مجلس فقط نگران افزایش حقوق خودش بود و حساب کتاب می کرد اگر دانشگاه بود چقدر می گرفت و اینکه نماینده بودن براش نمی صرفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
10
12
شما چطور آمدی سرکار که حالا داری داد میزنی زمان روحانی هر ادم بی سواد رو اوردید سر کار حالا که باید برند زورتان آمده باید برید آقای رئیسی عوض نکنه خودمون عوض می کنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین