کد خبر: ۷۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷

برگزاری دومین جشن منتقدان و نویسندگان سینما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران سیزدهم تیرماه همزمان با ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) و روز قلم در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، روابط عمومی این جشن اعلام کرد؛ این برنامه که به مثابه بزرگترین گردهمایی و همنشینی سالانه جامعه نویسندگان، منتقدان، هنرمندان، سینماگران و خانواده رسانه و ارباب جراید است با هدف اهتمام به جایگاه نویسندگان و منتقدان در رشد و اعتلای سینمای ایران، گسترش فرهنگ نقدپذیری جامعه، بستر سازی برای تعمیق همکاری‌ها و تعاملات نویسندگان و منتقدان با دیگر صنوف سینمایی و تقویت و تحلیل جایگاه نقد و نوشتار در سینمای ایران و پاسداشت و تجلیل از فعالان عرصه قلم و آثار شاخص و فاخر سینمایی و هنرمندان تاثیرگذار از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

برپایه این خبر، تقدیر از سی چهره مطرح و تاثیرگذار سینمای ایران به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی از نگاه منتقدان، تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های معتبر داخلی، تجلیل از مدیران ارشد فرهنگ و هنر، اجرای برنامه بزرگداشت از پیشکسوتان عرصه نقد و نوشتار سینمایی، از جمله برنامه‌های دومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را تشکیل می‌دهد.

در اين دوره از جشن، برای نخستين بار از برترين آثار در بخش‌های سینمای ایران، بین‌الملل، فیلم كوتاه و مستند قدردانی به عمل می‌آید. همچنین معرفی منتقدان برتر كشور و معرفی بهترین كارگردانان سینمای ایران در ژانرهای مختلف، بازیگران برتر، تهیه‌كنندگان برتر، فیلمنامه‌نویسان برتر و فیلم‌های برتر از دیگر برنامه‌های جشن بزرگ سالانه منتقدان و نویسندگان سینمای ایران است.

گفتنی است این جشن به همت انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با همكاری سازمان‌ها و مراكز مختلف برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین