کد خبر: ۷۵۵۸۵۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کلیات طرح محدودسازی اینترنت در کمیسیون مشترک تصویب شد

عیدی مجلس به مردم با شلیک به اینترنت| چه بلایی بر سر اینترنت می‌آید؟

ریاست کمیسیون مشترک در عرض کمتر از سی ثانیه برای کلیات طرح صیانت(محدودسازی اینترنت) رای گرفت و کلیات طرح رای آورد. تصویب این طرح، انتقادهای گسترده‌ای در پی داشته است.
عیدی مجلس به مردم با شلیک به اینترنت| چه بلایی بر سر اینترنت می‌آید؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرانجام کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی(محدودسازی اینترنت) در جلسه عصر امروز کمیسیون مشترک طرح صیانت با ۱۸ رای مثبت و یک رای منفی تایید شد. قرار است جزییات این طرح در جلسات بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ تصویب این طرح که منتقدان زیادی بین مردم و صاحبنظران دارد، حاشیه‌هایی داشته است؛ از جمله سرعت تصویب آن بدون اجازه به مخالفان برای اظهارنظر در خصوص طرح. محمد کشوری، مشاور آی سی تی در همین خصوص نوشت: ریاست کمیسیون مشترک به عجیب‌ترین شکل ممکن و بدون دادن فرصت صحبت به نمایندگان (بجز یک نفر به مدت حدود دو دقیقه) و نماینده مرکز پژوهشها و سایر دستگاه‌ها، در عرض کمتر از سی ثانیه برای کلیات طرح صیانت رای گرفت و کلیات طرح رای آورد. با کلی بحث به یک مخالف طرح یعنی آقای رشیدی کوچی اجازه حرف زدن به مدت 3 دقیقه دادند.

کنایه آذری جهرمی به تصویب طرح صیانت

واکنش‌ها به رای‌گیری عجیب برای تصویب طرح محدودسازی اینترنت

واکنش معاون سابق وزارت ارتباطات به تصویب طرح صیانت

واکنش‌ها به رای‌گیری عجیب برای تصویب طرح محدودسازی اینترنت

غلامرضا قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیز به خبرنگار جماران گفت: این فرایند درستی نبود در زمان بررسی بودجه، کارتابل‌های دعوت به کمیسیون‌ها خالی بود و هیچ برنامه‌ای قرار نبود شکل بگیرد تنها یک اطلاع‌رسانی پیامکی و غیر رسمی بوده است. بنده صبح در صحن اطلاع دادم و رییس مجلس هم گفتند، این تنها یک دعوت شخصی بوده است. اگر زور باشد این طرح ادامه پیدا میکند و اگر منطق به قانون باشد قاعدتا جلسه رسمی بعد بودجه، کمیسیون تشکیل و طی جلساتی گزارش مرکز پژوهش‌ها، کارگروه شنیده شود و اگر کلیات طرح صیانت رد شود افراد ۱۰ روز مهلت دارند تا پیشنهادات جایگزین خود را مطرح کنند. بعد در جلسات رسمی مطابق آیین‌نامه رای‌گیری شود.

نقش پررنگ وزیر احمدی نژاد

پیرزاده، روزنامه‌نگار نیز نوشته: رضا تقی‌پور⁩ همان وزیر دولت احمدی‌نژاد است که اینترنت ۱۲۸ کیلوبایتی را برای مردم مفید می‌دانست؛ کافی است اداره جلسات کمیسیون طرح صیانت توسط او را خوب ببینید تا متوجه رفتار قلدرمابانه شوید! ‏رضا تقی‌پور حاصل اعتماد به همان لیستی است که قالیباف سرلیستش بود!

تسلیت به مردم ایران

محمدصالح مفتاح، فعال سیاسی نیز در توئیتی نوشت: اگر برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب شد، حزب پایداری با تصویب ۱۰ دقیقه‌ای کلیات طرح صیانت، رکورد جدیدی به نام خودش ثبت کرد. تبریک به آقای زارع‌پور و آقاتهرانی به خاطر حمایت‌های ویژه‌شان. تسلیت به مردم ایران.

انتقاد سردبیر روزنامه رسالت از نمایندگان:  وکیل ملت، حق ندارد خلاف نظر موکل، عمل کند

سردبیر روزنامه رسالت نیز در واکنش به تصویب طرح صیانت، خطاب به نمایندگان مجلس نوشت:‌ مردم اگر چیزی را نمی‌خواهند، ولو خلاف آنچه شما مصلحت‌شان می‌دانید، حق ندارید آن را اعمال کنید؛ بس کنید.

عیدی مجلس به مردم با شلیک به اینترنت| چه بلایی بر سر اینترنت می‌آید؟

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس نیز گفت: من تازه نسخه طرح رو گرفتم. اونایی که هی زنگ می‌زنن و تهدید میکنن رای موافق بده، شما تصمیم گرفتید و کار خودتون رو می‌کنید اما حرف ما رو بشنوید.

واکنش‌ها به رای‌گیری عجیب برای تصویب طرح محدودسازی اینترنت

‏صیانت با ‎رایتل آغاز شد؟

روز گذشته به اعضای کمیسیون مشترک در قالب پیامک اعلام شده که امروز در جلسه ۴۵ دقیقه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت حاضر شوند. نوری، عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی امروز در صحن علنی ضمن انتقاد از این موضوع گفت نمی‌توانیم در عرض ۴۵ دقیقه برای طرحی با این اهمیت جمع شده و تصمیم‌گیری کنیم.

وی روز گذشته اجرا و تصویب طرح صیانت را تا پایان سال ۱۴۰۰ رد کرده بود و کاهش سرعت اینترنت را با طرح صیانت بی‌ربط خواند.

به نوشته تجارت‌نیوز؛ از طرف دیگر رایتل امروز پیامکی با این مضمون که «سرویس اینترنت امن و سالم برای فرزندان ایران زمین، با فعال کردن این سرویس فرزندان شما تنها امکان استفاده از اینترنت بومی (داخلی) را خواهند داشت و دسترسی به اینترنت بین‌الملل مقدور نخواهد بود» را برای کاربران خود ارسال کرده است. این پیامک این سوال را برای کاربران ایجاد کرده که آیا طرح صیانت به بهانه ‎صیانت از کودکان با اپراتور رایتل آغاز شده است؟

مشکلات اینترنت پابرجاست

این ماجراها این در حالی است که از هفته گذشته و با اعلام خبر بررسی طرح صیانت در مجلس کاربران اینترنت با مشکلات متعددی در دسترسی مواجه هستند. به گفته اکثر کاربران سرعت اینترنت مخصوصا در زمان استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام به شدت کاهش یافته و در دسترسی به فیلترشکن نیز مشکلات متعددی وجود دارد.

این موضوع که با عنوان «صیانت خاموش» در فضای مجازی ترند شده توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در نهایت زارع‌پور وزیر ارتباطات دیروز در واکنش به این موضوع اعلام کرده دولت سیزدهم به هیچ وجه دنبال اعمال محدودیت و مسدود کردن اینترنت نیست و مشکلات این چند وقت اخیر هم به لطف الهی حل می‌شود! البته زارع‌پور گفته فضای مجازی تهدیداتی دارد که قانون‌گذار باید برای آن چارچوب تعیین کند و ما هم در چارچوبی که قانون‌گذار تعیین می‌کند، امور را دنبال می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
9
12
نکنه یوقت شما نظرات مردم را منتشر کنیدا. با این طرح صیانت اولین جایی که درش تخته خواهد شد همین سایت امثال شماهاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
1
19
میگویند فضای مجازی در کشور ما رها شده است و کشورهای دیگر دنیا مدیریت می‌کنند بله فضای اقتصادی بدتر از این است در کشور ما رها شده است و کشورهای دیگر دنیا فضای اقتصادی شان مدیریت می‌کنند چرا طرح صیانت از فضای اقتصادی کشور تصویب نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
27
اينها نمايندگان ملت نيستند ، رييس مجلس هم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
1
22
طرح صیانت از بورس وجود ندارد طرح صیانت از فضای اقتصادی کشور وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
1
24
طرح صیانت رمز عملیات بستن چشم، گوش و دهان ملت
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
5
9
مگر قرار نیست رتبه علمی اول در جهان را داشته باشیم پس طرح صیانت لازم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
3
8
میخواستین انتخابات مجلس رای بدید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین