کد خبر: ۷۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱
با برکناری پورمحمدی و در افتتاحیه مجلس هشتم رخ خواهد داد؛

گزارش انتخابات از زبان رئیس ستاد تبصره 13

مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از نزدیک به دو ماه از رواج شایعه تغییر در وزارت کشور، بالاخره رییس جمهور امروز با انتصاب معاون عمرانی وزیر کشور به عنوان سرپرست این وزارتخانه یکی از مهمترین تغییرات در کابینه دولت نهم را به انجام رساند. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رییس جمهور با قدردانی از خدمات مصطفی پورمحمدی، طی حكمی سید مهدی هاشمی را به عنوان «سرپرست وزارت كشور» منصوب كرد.

متن حكم  محمود احمدی نژاد به این شرح است: 

جناب آقای سید مهدی هاشمی 

به استناد اصل یكصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شایستگی و سوابق ارزنده اجرایی شما، به موجب این حكم جنابعالی به سمت «سرپرست وزارت كشور» منصوب می شوید. 

امید فراوان دارم كه در عین هماهنگی و همكاری با هیات وزیران و انجام وظایف قانونی خویش در تحقق كامل برنامه های چهارگانه دولت شامل عدالت گستری ، مهرورزی ، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی كشور توفیق یابید.
 

رییس جمهور همچنین در نامه جداگانه ای خطاب به پورمحمدی آورده است: 

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای پورمحمدی 

بدینوسیله از زحمات و خدمات خالصانه و دلسوزانه جناب عالی در دوران تصدی مسوولیت وزارت كشور تشكر و قدردانی می كنم . 

امیدوارم این تلاش ها در پیشگاه ذات اقدس باریتعالی ماجور باشد و حضرتعالی نیز در تداوم خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی و همراهی با دولت خدمتگزار موفق و موید باشید . 
عزت و سعادت جنابعالی را از خداوند منان خواستارم. 

گفتنی است مراسم تودیع پورمحمدی و معارفه هاشمی روز دوشنبه 30 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

چه کسی گزارش می‌دهد؟

همزمان با برکناری وزیر کشور، تنها چند روز پیش از آغاز به کار مجلس هشتم، این ابهام به وجود آمده است که با برکناری، پور محمدی، به عنوان مجری انتخابات اخیر مجلس چه کسی قرار است گزارش روند برگزاری انتخابات مجلس را در مراسم افتتاحیه مجلس هشتم ( هفتم خرداد) قرائت کند. 
 
محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه مجلس هفتم در این رابطه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «اکنون هر فردی که در راس وزارت کشور باشد می‌تواند گزارش را در مراسم افتتاحیه مجلس قرائت کند». 

وی با اشاره به اینکه گزارش وزیر کشور در مراسم افتتاحیه مجلس یک رویه است و یک تکلیف قانونی نیست، گفت: «سرپرست هم می‌تواند به جای وزیر کشور گزارش انتخابات را قرائت کند».

کوهکن تصریح کرد: «اگر در قانون صریحاً اعلام شده بود که حتماً باید وزیر کشور به مجلس گزارش بدهد آن‌وقت یک خدشه‌ای به وجود می‌آمد اما قانون در این مورد ساکت است و دلیلی برای عدم گزارش توسط سرپرست وزارت کشور وجود ندارد». 

گفتنی است، سید مهدی هاشمی در زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور و همچنین مسئول ستاد تبصره 13 مشغول به کار بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین