کد خبر: ۷۵۵۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
بهترین راه خودداری مقامات اوکراین از پیوستن به ناتو است

پوتین: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند؛ ما دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختیم.
پوتین: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهور روسیه گفت: مسکو تلاش زیادی کرد تا موضوع دونباس را از طریق گفتگو و مذاکره و توافقات مینسک حل و فصل کند؛ اما اکنون این موضوع غیرممکن هست و بهترین راه حل این است که مقامات اوکراین از پیوستن به ناتو خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند؛ ما دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختیم. این مقام‌ های اوکراین بودند که توافق مینسک را از بین بردند.

رییس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز در این باره اضافه کرد: اروپا نتوانست کی‌یف را مجبور به اجرای توافقات مینسک کند، بنابراین روسیه ناچار شد دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

وی در این ارتباط ادامه داد: بهترین راه حل برای مسئله جاری، صرف نظر مقامات کی‌یف از پیوستن به ناتو و پایبندی به بی طرفی است. من این را نگفتم که نیروهای نظامی ما هم اکنون به دونباس اعزام خواهند شد؛ بلکه حمایت نظامی از لوهانسک و دونتسک را اعلام کردم.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، ولادیمیر پوتین در این باره خاطر نشان کرد: روسیه تلاش زیادی کرد تا موضوع دونباس را از طریق گفتگو و مذاکره و توافقات مینسک حل و فصل کند. البته مناقشات مرزی قابل حل و فصل خواهد بود؛ اما اکنون این موضوع غیرممکن است. بهترین راه حل این است که مقامات اوکراین از پیوستن به ناتو خودداری کنند.

پوتین تأکید کرد: اقدامات احتمالی ارتش روسیه در دونباس بر اساس وضعیت میدانی صورت خواهد گرفت. دستیابی اوکراین به سلاح‌ های هسته‌ ای تاکتیکی،‌ تهدیدی راهبردی برای روسیه به شمار می‌ آید. اختلاف ما با واشنگتن و ناتو نیز به دلیل طرح‌ های پیوستن اوکراین به این ائتلاف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین