کد خبر: ۷۵۵۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
بهانه جدید برای کندی سرعت اینترنت

دولت رئیسی: پیک کرونا باعث کندی سرعت اینترنت!

وزارت ارتباطات و مسئولان اخیرا برای کاهش سرعت اینترنت کشور دلایل مختلفی را عنوان کردند. به تازگی نیز سخنگوی دولت علت این کندی سرعت را پیک کرونا و افزایش کلاس‌های مجازی اعلام کرده است.
دولت رئیسی: پیک کرونا باعث کندی سرعت اینترنت!
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از یک ماه است که کاربران از کندی اینترنت در ساعت‌های مختلف شبانه‌ و روز انتقاد دارند. مسئولان هم برای کاهش سرعت اینترنت دلایل مختلفی مانند کاهش پهنای‌باند و پیک کرونا عنوان می‌کنند.

پیک کرونا باعث کندی سرعت اینترنت!

به تازگی سخنگوی دولت یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت را پیک بیماری کرونا و افزایش برگزاری کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها اعلام کرده است.

بهادری جهرمی می‌گوید: زیرساخت‌های موجود اینترنت به ویژه زیرساخت اینترنت ثابت کشور در چند سال‌ گذشته متناسب با نیاز و تقاضای مردم افزایش و توسعه نداشته است.

سخنگوی دولت از افزایش ۱۲ درصدی سرعت اینترنت ثابت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اما این افزایش متناسب با نیاز مردم نبوده است. اختلال در شبکه اینترنت ثابت باعث شده است که افراد به سوی استفاده از شبکه اینترنت همراه بروند. افزایش حجم ترافیک اینترنت همراه موجب اختلال و کندی سرعت آن می‌شود.

به گفته او قرار است جلسه‌ای برای رفع این مشکل با حضور همه عوامل تامین و توزیع اینترنت از جمله شرکت زیرساخت، شرکت مخابرات، سهام‌داران شرکت‌های اینترنت ثابت و بخش خصوصی فعال در این حوزه با وزارت ارتباطات برگزار شود. تا تدابیر لازم برای افزایش سرعت اینترنت ثابت را بیاندیشند.

وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه خود را رساندن فیبر نوری به تک تک خانه‌های مردم، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت‌های چند گیگی اینترنت اعلام کرده بود. اما با وجود این هم اینترنت روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت کشور بود. حتی رئیس جمهوری وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف جامعه داده بود. اما در روزها و ماه‌های اخیر کندی سرعت اینترنت مشکلاتی را برای برخی از افراد ایجاد کرده است.

بسیاری از کاربران این کندی را به موضوعات مختلف مانند اجرای «خاموش طرح صیانت» مرتبط می‌دانند. اما وزارت ارتباطات و دیگر مسئولان برای کاهش سرعت اینترنت دلایلی به غیر از طرح صیانت عنوان می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین