کد خبر: ۷۵۵۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

اتحادیه اروپا بسته تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد

وزیر خارجه فرانسه امروز، سه‌شنبه از اجماع وزیران خارجه اتحادیه اروپا روی بسته تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.
اتحادیه اروپا بسته تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

ژان ایو لودریان،‌ وزیر خارجه فرانسه امروز، سه‌شنبه از اجماع وزیران خارجه اتحادیه اروپا روی بسته تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.

به گزارش رویترز، لودریان بعد از نشست غیررسمی دیپلمات‌های ارشد در اتحادیه اروپا گفت: تدابیر صریحی علیه تمامیت ارضی اوکراین را مشاهده می‌کنیم و این چیزی است که روی آن توافق کردیم. همچنین روی بسته تحریم‌ها به صورت اجماع توافق کردیم.

جوزپ بورل،‌ مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز اظهار کرد، تحریم‌های اروپا علیه روسیه شامل ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌شود.

بورل گفت: پوتین در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا نیست.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ شخصیت و نهاد حقوقی دیگر را هدف گرفته است.

بورل گفت: اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت افزایش تنش است. ما در لحظه بسیار حساس و مهمی از نظر اروپا هستیم.

اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را از سوی روسیه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های مینسک" خواند و قول داد به آن پاسخ دهد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود که بود که آماده است پیش نویس تحریم‌ها را برای بررسی در شورای اتحادیه اروپا که صلاحیت تصویب اقدامات محدودکننده را دارد، ارائه کند.

دوشنبه شب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از نشست گسترده و فوق‌العاده شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به شهروندان روسیه گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند. بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس جمهوری روسیه فرمان به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک را در کرملین به امضا رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین