کد خبر: ۷۵۵۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

بایدن: قصد جنگ با روسیه نداریم اما از قلمروی ناتو دفاع می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا در خصوص تازه‌ترین تحولات در زمینه تنش روسیه و اوکراین، از تداوم تحریم‌های روسیه و حمایت از ناتو خبر داد.
بایدن: قصد جنگ با روسیه نداریم اما از قلمروی ناتو دفاع می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور آمریکا شبانگاه سه شنبه به وقت تهران در سخنانی از اقدام قاطع علیه اقتصاد روسیه خبر داد و افزود که ایالات متحده همراه با متحدانش از قلمروی ناتو محافظت می‌کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت که با آلمان همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم پروژه خط لوله گازی «نورد استریم -۲» پیش نخواهد رفت.

وی در ادامه از تحریم دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد و افزود، اقدام قاطع علیه اقتصاد روسیه اتخاذ می‌کنیم.

وی از تحریم بانک نظامی روسیه و برخی نخبگان این کشور در روزهای آینده خبر داد.

جو بایدن در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «قصد جنگ با روسیه را نداریم، اما می‌خواهیم این پیام را برسانیم که به همراه متحدانمان از هر ذره از قلمروی ناتو دفاع می‌کنیم.»

رئیس جمهور ایالات متحده، روسیه به انجام عملیات «پرچم دروغین» متهم کرد و گفت، در صورت پیش روی روسیه، این کشور خود مسئول خواهد بود.

بایدن همچنین با اشاره به آغاز اشغال اوکراین از سوی روسیه گفت: «نیروهای بیشتری از آمریکا در منطقه بالتیک و در استونی، لتونی و لیتوانی مستقر خواهند شد.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «البته، هنوز برای استفاده از گزینه دیپلماسی و جلوگیری از بدترین سناریو در اوکراین زمان وجود دارد.»

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند.

به رسمیت شناختن این مناطق در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین مسکو و ناتو صورت گرفت.

ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد روسیه برای تعلیق گسترش ناتو و عقب‌نشینی از حضور نظامی خود در این قاره را رد کرده‌اند. در عوض، آنها مسکو را به برنامه ریزی برای جنگ علیه اوکراین متهم کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین