کد خبر: ۷۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۰
خانجانی:

دولت احساس نا امنی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جهانبخش خانجانی، سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به حجم بالای جوابیه‌های دولت به رسانه‌ها و مطبوعات در ماه‌های اخیر اظهار داشت: «هرچند که نفس تلاش دولت برای پاسخگویی کار با ارزشی است، اما به کاربردن ادبیات سخیف از سوی دولت در جوابیه‌ها جای تامل دارد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب تاکید کرد: «در فرهنگ ما هر فرد به اندازه قدر، منزلت و فهم خود سخن می‌گوید و از این رو کلام نیکو یا سخیف نشانه شأن هر فرد، گروه، جریان فکری و مجموعه است».

خانجانی با تاکید بر اینکه "دولت نهم باید تدبیری به خرج دهند که پاسخگویی به رسانه‌ها از باب تهدید و تحقیر نباشد"، گفت: «ارسال جوابیه به مطبوعات و دیگر رسانه‌ها باید در مسیر باز نمودن نکات ابهامی باشد که به نظر دولت، آن رسانه در آن گرفتار است».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: «استفاده از ادبیات تحقیری و تهدید‌آمیز از سوی جریان‌ها در نسبت با رسانه‌ها، نشانه کم‌دانشی آن جریان فکری است و ناشی از نوعی احساس ناامنی آن جریان فکری در باب مشروعیت خود است».

وی در ادامه تاکید کرد: «اگر فرد یا گروهی احساس آرامش خاطر کند، حتی اگر مطلبی در رسانه‌ها به واسطه رقابت سیاسی علیه وی نوشته شده باشد، با پاسخ معتدل و منطقی، طرف مقابل را خلع سلاح می‌کند و در غیر این‌صورت به ادبیات گزنده و تند روی‌ می‌آورد».

خانجانی با اشاره به این نکته که "شنوندگان و خوانندگان هر نوشته،‌ خود متوجه می‌شوند که این نوشته از روی منطق است یا بی‌تدبیری"، اضافه کرد: «متاسفانه بی‌انسجامی، سردرگمی، عدم برنامه‌ریزی و عدم انسجام داخلی و فکری در مجموعه دولت نهم موج می‌زند و نشانه آن تغییر پی‌درپی مدیران رده بالا و وزیران کابینه نهم است».

سخنگوی پیشین وزارت کشور در ادامه گفت: «متاسفانه بسیاری از تلاش‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم، به فاصله کوتاهی از سوی مقامات دولتی و رییس‌جمهور تکذیب می‌شود که این نشانه عدم هماهنگی در مجموعه دولت است».

وی افزود: ‌«اینکه درباره هر موضوعی هزاران حرف از درون دولت بیرون می‌آید و برای در جایگاهی، چندین مدیر جابه‌جا می‌شود، ناشی از آن است که یک خرد دوراندیش در مجموعه دولت حاکم نیست و نوعی فضای احساسی و آنومی فکری در دولت نهم وجود دارد».

خانجانی اضافه کرد: «دولت باید به سرعت برای اظهارنظرها و ارائه اطلاعات بدون هماهنگی در مجموعه خود چاره‌اندیشی کند».

وی در پایان گفت:‌ «دولت نهم بهتر است به جای پاسخگویی زودهنگام و سریع، خوب فکر کند و بداند که پاسخگویی معقول بسیار بهتر از زود پاسخ دادن است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین