کد خبر: ۷۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

دیگر مفهومی برای «سانسور» و «فیلترینگ» وجود ندارد

دبیر علمی هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بر تاسیس دانشگاه روابط عمومی و همچنین پیشرفت روزافزون این رشته در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
دیگر مفهومی برای «سانسور» و «فیلترینگ» وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

حسن بشیر ضمن تاکید بر پیشرفت های روزافزون روابط عمومی در زمینه های مختلف و تحولات آن در همه ابعاد در جهان های واقعی و مجازی، پیگیری مسائل روز جهانی در رابطه با روابط عمومی، تقدیر از فعالیت ها و دست آوردهای روابط عمومی های ایران و عدم تقلیل گرایی از فعالیت های مزبور را ضروری و لازم دانست.

وی تاکید کرد: مطرح کردن نقد و انتقاد در همه زمینه ها می تواند یکی از عوامل مؤثر پیشرفت باشد اما نقد باید ضمن اینکه منصفانه باشد، همراه با راه حل ها و ارائه پاسخ های علمی و عملیاتی باشد. چنانچه اینگونه نباشد، نوعی از سیاه نمایی خواهد بود.

بشیر سپس ضمن تاکید بر ضرورت توسعه «علوم روابط عمومی» همگام با کشورهای پیشرفته جهان، لزوم تأسیس «دانشگاه روابط عمومی» را مطرح کرد و گفت: حوزه علمی، کاربردی، تجربی، تبلیغاتی و خبری یکی از حوزه های مهمی است که می تواند تحولات اساسی در مشارکت مردمی و بخش های گوناگون دولتی و خصوصی را به وجود آورد که در این زمان به این مشارکت همه جانبه به شدت نیازمند هستیم.

دبیر کمیته علمی هجدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام کرد: امروزه واژه «سانسور» در جهان به یک واژه متروک تبدیل شده است، در حالیکه هنوز در جامعه ما و برخی از جوامع دیگر بکار گرفته می شود. فضای جدید متاورس و بطور کلی دنیای مجازی با حضور وسیع کنشگران و ارتباط گران توسط آحاد جامعه، شفافیت و سرعت خبری را به حدی رسانده است که دیگر مفهومی برای «سانسور» و «فیلترینگ» وجود ندارد.

حسن بشیر در پایان اظهار امیدواری کرد که مردمداری روابط عمومی باید «شعار اصلی روابط عمومی ها» باشد که کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در ۱۸ کنفرانس گذشته تلاش کرده است این مفهوم را از ابعاد گوناگون در میان خانواده بزرگ روابط عمومی نهادینه کرده و جامعه را با مفهوم عملیاتی «مردم داری عمومی» آشناتر سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین