کد خبر: ۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۶
گنجی پرونده دیگری ندارد

آیت الله شاهرودی: عفو گنجی در حال بررسی است

آفتاب‌‌نیوز : اين اظهارات درحالی صورت می گيرد که اکبر گنجی پس از 36 روز اعتصاب غذای بی وقفه در روز يکشنبه در حالی که به گفته همسرش در شرايط اضطراری قرار گرفته بود به بيمارستان ميلاد منتقل شد و هنوز بستری است.

چندی پيش محمد خاتمی، رئيس جمهور ايران، پس از ديدن عکس های  گنجی در دوران اعتصاب که در آنها به شدت نحيف به نظر می رسد از رئيس قوه قضاييه خواست تا برای آزادی وی تلاش کند. 

شاهرودی در پاسخ به پرسشی درباره گفتگوهايش با آقای خاتمی و نتيجه آن گفتگوها گفت: مساله آقای گنجی حل شده است و وی اعتصاب غذای خود را شکسته و در حال حاضر برای مداوا در بيمارستان بستری است.

وی توضيح داد: آقای خاتمی تقاضا کردند که بنده وضعيت را بررسی کنم که بنده نيز در بررسی هايی که انجام دادم، ديديم که کارهای خوبی درباره پرونده گنجی صورت گرفته است.

رئيس قوه قضايیه همچنين گفت: نبايد بی جهت با برخی مسائل اذهان عمومی را مخدوش کرد.

اکبر گنجی، که اکنون 46 سال دارد، در روز 22 آوريل سال 2000 پس از شرکت در کنفرانس جنجالی برلين زندانی شد و در نهايت پس از تجديد نظر قضايی به شش سال حبس محکوم شد.

البته وی تا قبل از زندانی شدن در نشريات داخل ايران فعاليت داشت و از جمله با درج مطالبی، برخی از مقامات پرنفوذ جمهوری اسلامی را به دست داشتن در کشتن گروهی از فعالان سياسی مخالف در جمهوری اسلامی در سال 1377- موسوم به قتل های زنجيره ای - متهم کرده بود که بسياری از ناظران آن را علت اصلی زندانی شدن او می دانند.

وی در اعتراض به تبعيض عليه خود توسط مقام های زندان، در روز 20 ماه مه دست به اعتصاب غذا زد اما 10 روز بعد به مرخصی فرستاده شد.

با اين حال او روز 11 ژوئن به دستور مقام های قضايی به زندان بازگشت و اعتصاب غذای خود را از سر گرفت تا اينکه روز يکشنبه اين هفته درحالی که همسرش از وخامت حال او خبر می داد به بيمارستان ميلاد منتقل شد. 

آیت الله  شاهرودی همچنين در پاسخ به سوالی دراين باره که  گنجی می گويد برای وی دوباره پرونده سازی شده و بايد پس از تکميل دوره شش ساله حبس در زندان بماند منکر شد که پرونده تازه ای برای اکبر گنجی تشکيل شده است.

وی گفت: اصلا پرونده ديگری در کار نيست، از نظر قضايی در حال بررسی است که آيا وی مشمول عفوهای عمومی می شود يا خير و اگر براساس قانون او حقی داشته باشد، آزاد می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۴/۰۴/۳۰
0
0
آزادي بيان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین