کد خبر: ۷۵۶۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲
مسکو برنامه‌هایی برای نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم اوکراین طراحی کرده

بلینکن: روسیه قصد تهدید و محاصره کی‌یف را دارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: همه شواهد نشان می‌دهد که روسیه قصد تهدید و محاصره کی یف را دارد.
بلینکن: روسیه قصد تهدید و محاصره کی‌یف را دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی افزود: ما معتقدیم که مسکو برنامه‌هایی را برای نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم اوکراین طراحی کرده است.

بلینکن در نشست ویژه سازمان همکای و امنیت اروپا گفت: اقدامات روسیه توهین به دموکراسی، حقوق بشر و نجابت انسانی است.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: روسیه ماه‌ها با تظاهر به دیپلماسی تاکید کرده بود که هیچ قصدی برای حمله به اوکراین ندارد. کرملین در تمام این مدت این حمله بیرحمانه را تدارک می‌دید که از جنگ جهانی دوم تا به امروز چنین جنگی با این وسعت در اروپا دیده نشده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیرضروری و از پیش برنامه‌ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا بعدازظهر پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی از کاخ سفید افزود پوتین ماه‌ها است برای این حمله برنامه ریزی کرده است و ما نیز در این مدت به آن اشاره کرده بودیم. وی بیش از ۱۷۵ هزار نیروی نظامی، تجهیزات و ... را به داخل اوکراین منتقل کرده است. ذخایر خون مستقر کرده و بیمارستان‌های میدانی ساخته است که کاملا قصد و نیت او را نشان می‌دهند.

بایدن اظهار داشت که رئیس‌جمهوری روسیه همه تلاش‌های صادقانه آمریکا و متحدان برای رسیدگی به نگرانی‌های مشترک امنیتی را رد کرده است.

وی اضافه کرد برای هفته‌ها ما هشدار می‌دادیم که این حمله اتفاق می‌افتد و اکنون همانطور که پیش بینی کرده بودیم به صورت گسترده درحال رخ دادن است. در هفته گذشته ما شاهد افزایش گلوله باران در دونباس بودیم که تحت کنترل نیرو‌های جدایی طلب مورد حمایت روسیه است. روسیه علیه دولت اوکراین حملات سایبری انجام داده است. ما شاهد ادعا‌های بی اساسی بودیم که اوکراین به دنبال آغاز جنگ علیه روسیه است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین