کد خبر: ۷۵۶۴۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
مقامات روسی پیش از این بارها حمله به اوکراین را تکذیب می کردند

لاوروف: قصد اشغال اوکراین را نداریم/دولت فعلی را سرنگون می‌کنیم/ می‌خواهیم مردم احساس آزادی کنند!

وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) درباره تجاوز این کشور به خاک اوکراین گفت: کشورهای غربی در خرابکاری و از بین بردن توافقنامه مینسک در مورد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در استان دونباس کاملا در کنار اوکراین قرار گرفته‌اند.
لاوروف: قصد اشغال اوکراین را نداریم/دولت فعلی را سرنگون می‌کنیم/ می‌خواهیم مردم احساس آزادی کنند!
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی با دیپلمات‌های ارشد دو منطقه لوهانسک و دونتسک گفت: غرب در تلاش‌های رژیم کی‌یف برای خرابکاری و نابودی کامل توافقنامه‌های مینسک، کاملا در کنار رژیم کی‌یف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: در هفته‌های اخیر، ناتو و اتحادیه اروپا نیز کی‌یف را تحت پوشش قرار داده‌اند، زمانی که سرانجام تصمیم گرفت جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک را به زور تصرف کند، اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای اوکراین جز پیوستن به ناتو وجود ندارد و حتی تهدید کرد که به تسلیحات اتمی نیز دست پیدا می‌کند.

لاوروف همچنین اعلام کرد، روسیه نمی‌تواند به درخواست‌های روسای دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک برای تامین کمک‌های نظامی در مواجهه با تهاجم اوکراین بی تفاوت بماند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: کشورهای غربی مقام‌های اوکراینی را پوشش می‌دهند و چشم‌های خود را به روی جرایم جنگی کی‌یف علیه غیرنظامیان بسته‌اند. غرب به چشم‌پوشی حقایق درباره نسل‌کشی در دونباس ادامه می‌دهد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده آماده گفت‌وگو با روسیه بدون پیش شرط است، اما دروغ گفت. روسیه زمانی برای مذاکره با زلنسکی ندارد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما به دنبال تصرف اوکراین نیستیم. اما امکان به رسمیت شناختن مقام‌های فعلی اوکراین را به عنوان مقام‌های دموکراتیک نمی‌بینیم. روسیه می‌خواهد همه مردم اوکراین بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند. روسیه غیرنظامی شدن را تضمین می‌کند.

در حالی که روسیه با تجاوز به خاک اوکراین، این کشور را اشغال کرده است، لاوروف مدعی شد که تمامیت ارضی اوکراین برای روسیه قابل احترام است. 

وی ادعا کرد: در زمان رئیسی جمهور قبلی باز سایه‌ای از دموکراسی را در اوکراین می‌دیدیم. ما نمی‌توانیم شاهد این باشیم که یک سری اصول ما دچار خدشه شود. علیه مردم اوکراین تخطی های فراوانی در موضوع حقوق بشر شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: پس از تکمیل این عملیات نظامی و آزادسازی اوکراین از نظامی سازی، به مردم این کشور اجازه می دهیم که سرنوشت خود را تعیین کنند. رژیم فعلی کی یف تابع آمریکا، غرب و نئونازی ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
2
42
آزادی که روسیه برای ملتی به ارمغان ببرد به درد همان رفیق پوتین‌ات میخورد.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
29
چی باعث میشه روسیه خاک مارو نگیره؟ چی باعث میشه اگر سیاستهای ما عوض بشه به ما حمله نکنه؟
ناشناس
|
Sweden
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
32
تو راست میگی!!! قصد حمله هم نداشتی…
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
1
38
جناب لاوروف، شما و اربابتان غلط میکنید که تصمیم گرفته‌اید دولت کشوری دیگر را به دلخواه خود تغییر دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
1
35
فیلمی رو دیدم که تانک روسی با مهارت خاصی یک ماشین سواری که با سرعت داشت فرار میکرد رو توست زیر بگیره و راننده کامل له شد
فکر کنم خیلی احساس آزادی کرد بعدش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
30
اجریت طرح صیانت از اوکراین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین