کد خبر: ۷۵۶۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷

دستور بایدن برای اعزام نیروهای بیشتر به اروپا/ از وجب به وجب خاک ناتو دفاع می‌کنیم

جو بایدن با اعلام اینکه آمریکا از "وجب به وجب" ناتو دفاع می‌کند، دستور داده تا برای تقویت توانایی نظامی کشورش در اروپا و حمایت از متحدان ناتو، نیروهای بیشتری به اروپا اعزام شوند.
دستور بایدن برای اعزام نیروهای بیشتر به اروپا/ از وجب به وجب خاک ناتو دفاع می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای جدید گفت که کشورش از "وجب به وجب" از خاک ناتو دفاع خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، بایدن ساعاتی پیش در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی از در جریان بودن حمایت‌های اقتصادی، بشردوستانه و امنیتی آمریکا به اوکراین گفت.

این رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی گفت: از آنجا که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بنیان‌های صلح و امنیت بین‌المللی را هدف قرار داده، بار دیگر ناتو نشان می‌دهد که حامی آزادی و دموکراسی است. همانطور که پیش‌تر گفتم، آمریکا از وجب به وجب خاک ناتو دفاع خواهد کرد. تعهد ما به ماده ۵ استوار و آهنین است.

بایدن در ادامه گفت: برای تقویت توانایی آمریکا در حفاظت از شرکای ناتو در اروپا، دستور اعزام نیروهای بیشتر را داده‌ام.

بایدن همچنین در روز جمعه با رهبران ناتو دیدار کرده و به بررسی بحران اوکراین پرداخت. او گفت، شرکای ناتو "متعهد شده‌اند تا برای دفاع از آزادی، همکاری‌های نزدیکتری داشته باشند."

رئیس جمهوری آمریکا گفت که پوتین در از بین بردن اتحاد غرب - که او آن را هدف پوتین می‌داند - شکست خورده و افزود: ناتو مانند همیشه متحد و مصمم است و درهای خود را به روی کشورهای اروپایی که اررزش‌هایی مشابه با ما دارند و ممکن است روزی بخواهند به اتحاد ما بپیوندند، باز نگه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین